| کد خبر: 231909 |

پیش‌بینی سفرهای مردم در تعطیلات ممنوعه پیش‌رو

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نظر می‌رسد با توجه به اعمال ممنوعیت‌های تردد در روزهای تعطیل پیش‌رو، سفرهای جاده‌ای مردم با کاهش مواجه شود.

تین نیوز

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور به نظر می‌رسد با توجه به اعمال ممنوعیت‌های تردد در روزهای تعطیل پیش‌رو، سفرهای جاده‌ای مردم با کاهش مواجه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور با توجه به تصویب و ابلاغ ممنوعیت‌ تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی کشور از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه، پیش بینی  می‌شود، سفرهای جاده‌ای در این ایام نسبت به ایام مشابه سال گذشته با کاهش مواجه شود.

انتظار می‌رفت با توجه به تعطیلات سه روزه ۱۴ تا ۱۶ خرداد و اتمام زمان امتحانات دانش آموزان افزایش سفر در کل کشور رخ دهد. اما با تصمیم ستاد کرونا در خصوص اعمال محدودیت‌ها پیش‌بینی می‌شود که در نهایت تردد بین استانی در روزهای پیش رو نسبت به ایام مشابه سال قبل، کمتر شود.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود که به صورت متوسط در روزهای ۱۲ تا ۱۷ خرداد، بین ۱ میلیون تا ۱ میلیون ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه بین استان‌های کشور تردد داشته باشند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور در آخرین گزارش خود اعلام کرد که مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته بیانگر ارتباط مستقیم میزان مبتلایان به کرونا و میزان تردد بین شهری است به گونه‌ای که با افزایش یک درصدی ترددهای بین استانی حدود ۱.۹ درصد مبتلایان به کرونا افزایش می‌یابند.

همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌ها از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۲ خردادماه تا ظهر روز دوشنبه ۱۷ خرداد ماه، و با توجه به اطلاعات موجود تردد در بازه‌های زمانی مشابه و در شرایط اعمال محدودیت‌های قبلی مانند تعطیلات عید فطر، تردد در روزهای قبل از اعمال محدودیت در محورهای بین‌استانی افزایش می‌بابد.

با توجه این ممنوعیت حداکثر انباشت وسایل نقلیه از ۱۲ خرداد لغایت ۱۷ خرداد حدود ۲۰ هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و ۱۵ هزار وسیله نقلیه در استان گیلان و در همین بازه تخلیه وسایل نقلیه از استان‌های تهران و البرز حداکثر ۱۲۰ هزار وسیله خواهد بود که این آمار با تعطیلات چند روزه مشابه در ماه‌های گذشته آمار بسیار پایینی است. از سوی دیگر نیز با توجه به سختگیری تردد به استان‌های شمالی پیش بینی می‌رود وضعیت ترافیکی در محورهای چالوس، هراز، رشت – قزوین و فیروزکوه به گونه‌ای باشد که تردد روانی را در این ایام در جاده‌های کشور داشته باشیم.

البته باید دید این سختگیری‌ها برای تردد وسایل نقلیه مختلف تا چه اندازه اعمال خواهد شد و آیا آمار سفرهای جاده‌ای به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد یا آنکه مانند برخی از تعطیلات گذشته شاهد افزایش سفرهای جاده‌ای خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.