| کد خبر: 22524 |

طرح بتن فشرده به جای آسفالت در ساوه اجرا شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از اجرای طرح بتن فشرده به جایگزینی آسفالت در پروژه های راهسازی حوزه شهرستان ساوه خبر داد.
 
مجیدرضا نصرالله نژاد اظهار کرد: با توجه به افزایش بهای قیر ومزایای استفاده از بتن در پروژه های راهسازی برای نخستین بار در استان مرکزی طرح بتن فشرده به جایگزینی آسفالت در پروژه های راهسازی ساوه در حال اجرا است.
 
وی افزود: مصرف قیر بسیار کمتر از رویه های آسفالتی آن بوده و این نوع بتن (RCC)به نسبت آسفالت فراوانتر و ارزانتر و ماندگاری آن نیز در برابر نفوذ آب و سایر عوامل طبیعی بیشتر بوده و پس از اجرا یک لایه آسفالت 6 سانتی متری بر روی آن قرار می گیرد.
 
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: از بتن غلتکی یا RCC در جنگل استان گلستان به طول 7 کیلومتر و تونل بندرعباس – سیرجان به طول 1.5 کیلو متر استفاده شده است.
 
نصراله نژاد با اشاره به مزاریای این بتن گفت: از لحاظ مزایا در حقیقت طولانی شدن عمر روسازی جاده ها با یک هزینه پایین تر است چرا که توسعه و تولید سیمان در کشور ما بسیار و بیش از نیاز کشور است و با توجه به گرانی قیر استفاده از سیمان به صرفه تر است.
 
وی افزود: در برنامه های راهسازی اداره کل زراه و شهرسازی استان مرکزی استفاده از آسفالت های دیگر مانند آسفالت پودر لاستیکی نیز تحت بررسی قرار دارد که در صورت مورد استفاده قرار گرفتن، استان مرکزی نخستین استان کشور است که از این نوع آسفالت استفاده کرده است.
 
مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: به دنبال استفاده از آسفالت های حفاظتی هستیم که ضخامت کمتری داشته باشند، اسفالت های نوع دیگری نیز برای استفاده مطرح شده که در سال آینده مورد استفاده قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.