| کد خبر: 225509 |

وزیر راه و شهرسازی: یکهزار مجتمع بین راهی در دست بهره‌برداری است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی مجتمع‌های بین‌راهی به منظور ارتقای ایمنی راه‌های کشور گفت: یکهزار مجتمع اکنون در سراسر کشور در دست بهره‌برداری است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی مجتمع‌های بین‌راهی به منظور ارتقای ایمنی راه‌های کشور گفت: یکهزار مجتمع اکنون در سراسر کشور در دست بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسلامی عصر چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره مجتمع های بین راهی افزود: دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای ایمنی راه های کشور توجه ویژه ای به این مساله داشته است و در پنج سال گذشته تعداد این مجتمع ها در کشور ۲ برابر شد و باز هم ساخت آن ادامه دارد.

وی تاکید کرد: مجتمع های بین راهی با فواصل استاندارد از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی و فراخوان شده است تا با ورود و سرمایه گذاری مردم این طرح ها احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره سوال ایرنا درباره مراحل تکمیل آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان نیز افزود: در یک سال و نیم گذشته تلاش شد تا از محل بازار سرمایه برای برخی طرح‌ها تامین سرمایه شود و در بین ۲۱ طرحی که با مجوز بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشمول این رویکرد شد، اولین طرح آزادراه حرم تا حرم بود.

وی ادامه داد: ماه گذشته اولین قسط سرمایه برای تکمیل آزادراه حرم تا حرم تامین شد و به این شیوه احداث این آزادراه سرعت می گیرد تا مردم در مسیر مشهد از مسیر کوتاهتر و ایمن تر استفاده کنند.

نوسازی ناوگان کامیون کشور در قالب دو طرح

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح این وزارتخانه برای نوسازی ناوگان باری کشور نیز تاکید کرد: بیش از ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال سن در کشور تردد می کنند که ایمنی آنها مساله‌دار و میزان مصرف سوخت بالاست.

وی بیان کرد: در یک الگو برای نوسازی ناوگان کامیون در کشور به این منظور ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز از سوی مالکان خودروی فرسوده تامین می شود و طی قرارداد با سازندگان داخلی و مشارکت بانکها طرح اجرا می شود.

اسلامی اضافه کرد: در مدل دیگری ۴۰ درصد مالک و ۶۰ درصد به صورت تسهیلات برای نوسازی کامیون های کشور اقدام می شود.

وی افزود: در خصوص واردات کامیون های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بالا ثبت نام انجام شده و واردات کنندگان در حال ترخیص خودروها از گمرک هستند که کامیون های باکیفیتی به کشور وارد می شود.

مطالبه مردم برای تکمیل محور سمنان- فیروزکوه برحق است

وزیر راه و شهرسازی محور سمنان- فیروزکوه را از محورهای مهم کشور برای این وزارتخانه عنوان کرد که در اولویت قراردارد و گفت: این محور طرحی است که اجرای آن با تاخیر مواجه شده و مطالبات مردم درباره تکمیل آن به حق است.

وی بیان کرد: از تکمیل محور سمنان- فیروزکوه ۶۵ کیلومتر باقی مانده که حدود ۲۰ کیلومتر آن افتتاح می شود یعنی ۱۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان سمنان و ۱۰ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان تهران و مطالعات بقیه طرح تکمیل شده و اسناد مناقصه آن درحال آماده سازی است.

وی خاطرنشان کرد: به زودی برای مناقصه این بخش باقی مانده فراخوان داده می شود تا پیمانکار مناسبی برای آن انتخاب و در دوره سه ساله تکمیل شود.

اسلامی گفت: از سازمان راهداری نیز خواسته شد بهسازی و ایمن سازی مسیر با توجه به ترافیک فعلی این محور انجام شود تا تردد مردم با ایمنی همراه باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار بخش باقی مانده از محور سمنان- فیروزکوه با نرخ برآوردشده برای ۴۴ کیومتر ۳۰۰ میلیارد تومان بود و به طور طبیعی قیمت تمام شده آن بالاتر خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم اکنون تامین اعتبار برای تکمیل محور سمنان- فیروکوه از محل ردیف بودجه و با استفاده از منابع تسهیلاتی از بانکها است تا طرح با بازدهی مناسب اجرایی شود.

درج آگهی فروش مسکن التهاب در جامعه بود

وزیر راه و شهرسازی درباره ممنوعیت درج آگهی فروش مسکن نیز گفت: مخالفت با درج آگهی فروش مسکن به این دلیل بود که هیچ مبنایی نداشت.

وی یادآور شد: چندماه است که آرامش به بازار مسکن بازگشته است و این خواسته ما بود که دادستان محترم مداخله کند و از درج آگهی فروش مسکن جلوگیری شود زیرا این اقدام از سوی مالکان نیست و از سوی واسطه ها انجام می شود.

اسلامی تاکید کرد: در این مساله قیمت های بی پایه مطرح می شد که باعث التهاب در جامعه بود.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه ای در این زمینه در هیات دولت در هفته گذشته خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با قوانین و با کمک مجلس شورای اسلامی ، مسیری تعریف شود تا سرمایه های سرگردان وارد بازار مسکن نشود و سرمایه داران پولشان را به بازار مسکن وارد نکنند چرا که مسکن کالای مصرفی مورد نیاز مردم است.

طرح اقدام ملی مسکن و استقبال مردم

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن با استقبال مردم روبه رو است و با توجه به پایگاه های اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به بانک اطلاعاتی دست یافته ایم که طرح پالایش را آسان می کند.

وی تاکید کرد: از یک میلیون و  ۸۰۰ نفری که در نوبت های اول و دوم برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند تاامروز ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط شناسایی شدند که تمام این افراد پوشش داده شدند و پروژه برایشان تعریف شد.

اسلامی اضافه کرد: از پنجشنبه گذشته در مرحله سوم طرح اقدام ملی مسکن برای ۱۸۳ شهر ۱۳۱ هزار نفر تا صبح امروز ثبت نام کردند که نشاندهنده تقاضای واقعی است که با پالایش لازم، طرح برای این تعداد نیز تعریف می شود و می توانند صاحبخانه شوند

وی درباره تقاضای افزایش میزان تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن، گفت: ملاحظه بانک مرکزی توان شهروندان برای بازپرداخت تسهیلات است که باید در شورای پول و اعتبار کشور برای این مساله تصمیم گیری مناسبی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی بازدید از طرح های زیرساختی در حوزه راه، بافت فرسوده، مسکن و سایر موارد مرتبط با این وزارتخانه را از اهداف سفر ۲ روزه خود به استان سمنان عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.