| کد خبر: 269569 |

تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد عید فطر بهره برداری می شود

شهردار خرم آباد گفت: تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد تا عید سعید فطر به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

تین نیوز

داریوش بارانی بیرانوند با اعلام اینکه تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر خرم آباد تا عید سعید فطر به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح های حوزه شهری خرم آباد، ایجاد تقاطع غیرهمسطح شهدای جاویدالاثر بود که عملیات اجرایی آن با هدف رفع مشکلات ترافیکی منطقه فروردین ماه امسال در دستور کار شهرداری خرم آباد قرار گرفت.

وی افزود: طول این تقاطع ۳۷۰ متر ، ارتفاع روگذر تا بلندترین نقطه نیز هشت متر و ۲۴ شمع ۱۰ متری و ۳۲ تیر فلزی در ساخت آن به کار برده شده است که عملیات اجرایی آن قبل از شروع سال جدید به اتمام می رسد.

شهردار خرم آباد اضافه کرد: عملیات بتن ریزی این طرح ظرف چند روز آینده انجام می شود و برای گیرایی مناسب باید به مدت چهار هفته صبر و سپس عملیات آسفالت آن را آغاز کرد ، به همین دلیل کارگاه پروژه ظرف چند روز آینده جمع آوری و تردد از لاین پایین تقاطع برقرار می شود تا ترافیک مسیر کاهش یابد.

بارانی بیرانوند بیان کرد: همچنین روز دوازدهم فروردین ماه مراسم کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع) در کوی مسکن مهر کمالوند صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: به دنبال قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء (ع) برای ساخت ۲ پل در پایین دست و بالادست پل صفوی (پل گپ) نیز هستیم.

شهردار خرم آباد با اشاره به ۲ پل افلاک و پل موقت استانداری در بالادست و پایین دست پل صفوی تصریح کرد: پل افلاک ناقص است ، همچنین پل موقت جنب استانداری که به نام پل شهدای شهرداری خرم آباد نامگذاری شده پس از تکمیل جایگزین پل صفوی شده و این پل تاریخی از زیر بار ترافیکی خارج خواهد شد.

بارانی بیرانوند اضافه کرد: در این راستا با ایجاد یک حلقه در اطراف پل صفوی، این سازه تاریخی در بازه زمانی مناسب از زیربار ترافیک خارج خواهد شد تا گره های ترافیکی این منطقه کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ۲ پل پیاده تفرجگاهی نیز در شهر خرم آباد در دستور کار است ، یادآور شد: با ساخت پل "پیوند" مجموعه کیو به تپه شهدای گمنام و با ایجاد پل طبیعت نیز تپه کاسیت به تپه های مسکن مهر متصل می شود که ساخت این ۲ پل در بودجه سال ۱۴۰۳ دارای ردیف بوده و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

شهردار خرم آباد همچنین در خصوص عملیات طرح تعریض خیابان موازی خیابان حافظ در محله پشت بازار افزود: پروژه خیابان جدید موازی با خیابان حافظ، با ۳۶ متر عرض و ۷۵۵ متر طول، از ابتدای خیابان شهید اردشیر کرمی آغاز و از ضلع غربی بازار طلافروشان تا مسجد توسلی امتداد دارد.

بارانی بیرانوند عنوان کرد: با توجه به مشکلات چندین ساله ترافیکی خیابان حافظ و همچنین مسایلی که در خصوص تعریض آن به دلیل قرار گیری در یک بافت تاریخی وجود داشت، عملیات آن در دستور کار جدی شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد قرار گرفت، اما کمی به درازا کشیده شد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از عملیات اجرایی خیابان موازی حافظ باید در سال جدید به اتمام برسد، عنوان کرد: این خیابان تمامی شرایط لازم را برای اتمام دارد اما با توجه به اینکه در مصوبه آن تاکید شده که طراحی شهری باید توسط راه و شهرسازی انجام شود، بخشی از زمان را از دست دادیم ، چرا که راه و شهرسازی همکاری لازم را صورت نداد.

شهردار خرم آبا افزود: در آخرین جلسه با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قرار شد به قید فوریت و با گرفتن مشاور این پروژه نیز به سرانجام مطلوب برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.