| کد خبر: 238065 |

◄ وزیر راه و تصمیمات جدید برای حمل ونقل لرستان

وزیر راه و شهرسازی از مهلت ۱۰ روزه برای ارائه برنامه زمان‌بندی احداث راه‌آهن لرستان خبر داد و گفت: باید با اجرای پروژه‌های چهار خطه لرستان را از تنگنا نجات دهیم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از مهلت ۱۰ روزه برای ارائه برنامه زمان‌بندی احداث راه‌آهن لرستان خبر داد و گفت: باید با اجرای پروژه‌های چهار خطه لرستان را از تنگنا نجات دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رستم قاسمی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در استان لرستان به حوزه حمل‌ونقل پرداخت و افزود: در حوزه هوایی از طرح توسعه فرودگاه بازدید کردیم و بر اساس گزارش‌هایی که دادند و بازدیدی که داشتم کار روی مرحله آخر است و تا ۲۲ بهمن این طرح تمام می‌شود.

پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را افزایش می‌دهیم

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های متولیان استانی، تعداد پروازهای فرودگاه در لرستان کم است ولی متقاضی زیاد است.

مهلت ۱۰روزه وزیر برای ارائه برنامه زمان‌بندی احداث راه‌آهن لرستان

قاسمی با اشاره به تعداد معدود پروازهای تهران و مشهد فرودگاه خرم‌آباد یادآور شد: با توجه به اینکه فرودگاه لرستان یک فرودگاه دارای مجوز مرز هوایی است برای حج و عتبات هم باید برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: به‌طور حتم تلاش می‌کنیم که پروازهای فرودگاه خرم‌آباد را افزایش دهیم.

وی همچنین به وضعیت پروژه‌های راه لرستان هم اشاره کرد و گفت: در لرستان هشت هزار کیلومتر راه داریم که شامل آزادراه، بزرگراه، بین‌شهری و روستایی است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرای طرح‌های آزادراهی استان، گفت: شبکه آزادراهی استانی زمانی تکمیل می‌شود که خرم‌آباد، بروجرد، اراک و تهران به هم متصل شوند و زمان مسافرت به تهران کاهش یابد.

قاسمی با بیان اینکه قطعه بروجرد- اراک را در دستور کار داریم، افزود: در بقیه محورها هم برنامه‌ریزی‌های شده و قطعاً مصوبات‌ سفر رئیس‌جمهور برای لرستان منشأ خیروبرکت خواهد بود.

۱,۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر

وی بیان کرد: برای بخش جاده‌ای استان ۱۴۰۰ میلیارد اعتبار سفر دیده‌ایم که این اعتبار می‌تواند در توسعه و تحرک پروژه‌های راه‌سازی تأثیر بگذارد.

مهلت ۱۰روزه وزیر برای ارائه برنامه زمان‌بندی احداث راه‌آهن لرستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به پروژه‌ها برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی می‌کنیم، عنوان کرد: در جریان سفر همچنین پیرامون مشکلات جاده پلدختر و راه‌های آسیب‌دیده در جریان سیل بحث مفصلی شد.

قاسمی با بیان اینکه برخی راه‌های استان در جریان سیل آسیب زیادی دیدند، بیان کرد: در جریان سیلاب راه‌های روستایی به‌شدت آسیب دید و تعدادی از پل‌های استان هم تخریب شد.

احداث ۳۰ کیلومتر دیوار حائل

برای پلدختر اعتبار خوبی دیده‌شده که پل‌ها و راه‌های آسیب‌دیده بازسازی شود وی با بیان اینکه برای جبران خسارات و بازسازی راه‌ها اقداماتی انجام‌شده است، ادامه داد: برای پلدختر اعتبار خوبی دیده‌شده که پل‌ها و راه‌های آسیب‌دیده بازسازی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فقط در حوزه راه روستایی ۳۰۰ میلیارد تومان دیده‌شده است، افزود: بااینکه میانگین آسفالت راه‌های روستایی ۶۹ درصد و رقم مناسبی است اما به‌هرحال این حوزه نیاز به اعتبار دارد.

قاسمی با اشاره به برنامه‌ها در حوزه طراحی جدید بخش ابنیه و جاده برای مقابله با حوادث احتمالی در آینده، گفت: در این حوزه هم ۳۰ کیلومتر دیوار حائل نیاز داریم که دوباره جاده‌ها آسیب نبیند.

طی ۱۰ روز برنامه زمان بندی راه‌آهن ارائه شود

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن لرستان گفت: این پروژه بین ۳۸ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سه سال پروژه اساساً تعطیل بوده است.

مهلت ۱۰روزه وزیر برای ارائه برنامه زمان‌بندی احداث راه‌آهن لرستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به‌هرحال ماشین‌آلات و پرسنل موجود هستند، یادآور شد: قبل از سفر روی این موضوع مفصل بحث شد و مسئولین استان هم بودند، قسمت سخت پروژه باقی‌مانده است که مسیر کوهستانی دارد.

پیشنهادم برنامه زمان‌بندی سه‌ساله برای راه‌آهن است که بتوانیم پروژه را به نقطه‌ای برسانیم و در پایان دولت تعیین تکلیف شده باشد وی تصریح کرد: در این زمینه نیز تلاش می‌شود که زمان‌بندی را از طریق دستگاه‌های اجرایی و پیمانکار داشته باشیم که پروژه تمام شود.

قاسمی با بیان اینکه قرار شد دوستان طی ۱۰ روز برنامه‌ای در حوزه راه‌آهن ارائه دهند؛ ادامه داد: پیشنهادم برنامه زمان‌بندی سه‌ساله است که بتوانیم پروژه را به نقطه‌ای برسانیم و در پایان دولت تعیین تکلیف شده باشد.

وی بیان کرد: منابع این پروژه هم قابل تأمین است و بعد از سفر طرح راه‌آهن لرستان مجدد فعال می‌شود.

لرستان را از تنگنا نجات دهیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند اجرای طرح اتصال آزادراه‌های خرم‌آباد- اراک به خرم‌آباد – پل زال گفت: این طرح هم به خاطر مشکل اعتباری اجرانشده است و در برنامه‌های ما پیگیری می‌شود.

قاسمی همچنین در مورد پروژه ازنا- شازند هم گفت: تعریض این محور هم در برنامه دیده‌شده و اعتبار آن‌هم مصوب شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید لرستان را از تنگنا نجات دهیم، افزود: اگر چهار خطه‌ها انجام شوند استان باز می‌شود لذا‌ این چهارراه‌های اصلی و اعتبارات آن‌هم دیده‌شده است چراکه دولت در مورد لرستان نگاه ویژه‌ای دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.