| کد خبر: 197884 |

۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی منازل سیل‌زده لرستان پرداخت شد

تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر و بازسازی ۳۶ هزار واحد شهری و روستایی خسارت‌دیده در سیل لرستان پرداخت شده است.

تین نیوز

 رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن در لرستان گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر و بازسازی ۳۶ هزار واحد شهری و روستایی خسارت‌دیده در سیل لرستان پرداخت شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه در مجموع ۱۹۶۸ روستا در لرستان تحت تاثیر مستقیم بارندگی و سیل بود که مورد ارزیابی قرار دادیم، اظهار داشت: حدود ۴۷ هزار واحد مسکونی در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد ۳۳ هزار واحد خسارت دیده در قالب تعمیری و احداثی اعلام شد.

۱۹۶۸ روستا در لرستان تحت تاثیر مستقیم بارندگی و سیل بود

وی خاطرنشان کرد: نیاز بود که استان‌های معین را به کمک استان بیاوریم که هم مدیریت خوب داشته باشیم هم در سریع‌ترین زمان از تجهیزات و امکانات خود استان‌ها نیز استفاده کنیم و بازسازی را به حد مطلوبی برسانیم.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن در لرستان اضافه کرد: پنج استان به کمک لرستان آمدند و شش استان با احتساب خود استان لرستان تشکیل ستاد معین دادند که اصفهان در پلدختر، اردبیل در معمولان، قزوین در نور آباد، مرکزی در چگنی و کردستان در الیگودرز مستقر شدند.

خواجه ای بیان کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار واحد خسارت دیده اعلام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری و حدد ۱۳ هزار واحد معیشتی بود.

ابلاغ اعتبارات بازسازی خانه های خسارت دیده در دو مرحله

وی ادامه داد: تسهیلات برای ما در دو مرحله ابلاغ شد؛ در مرحله اول اعتبار مورد نیاز ۱۴ هزار واحد تعمیری، ۱۸ هزار واحد معیشتی، ۷ هزار واحد احداثی روستایی، ۸۰۰ واحد شهری ابلاغ شده بود که اواخر دو تا سه هفته قبل مرحله دوم ابلاغ شده که در این مرحله نیز اعتبار ۴۸۰۰ واحد احداثی روستایی، ۷۱۰ واحد شهری، ۲۰۰۰ واحد معیشتی و ۴۵۰۰ واحد تعمیری ابلاغ شد.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن در لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد ۳۶ هزار واحد عقد قرارداد انجام داده و تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک‌های عامل در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.