| کد خبر: 223236 |

ترافیک قزوین؛ معمای هزار جواب

امروزه معضل ترافیک درشهرهای بزرگ برای شهروندان به سبب ایجاد انواع آلودگی های صوتی وتنفسی باعث بروزمشکلات عدیده ای شده است.

تین نیوز

در گزارش صفحه استان ها شماره 278 هفته نامه حمل ونقل منتشر شده 10 آذر ماه 99 می خوانید: امروزه معضل ترافیک درشهرهای بزرگ برای شهروندان به سبب ایجاد انواع آلودگی های صوتی وتنفسی باعث بروزمشکلات عدیده ای شده است.

به گزارش «حمل‌ونقل»، شاید تمرکز بسیاری  از مراکز خدمت رسان در هسته مرکزی و خیابان های اصلی شهرها یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد ترافیک باشد، افزایش تعداد وسائط نقلیه و نیاز ضروری تردد درزندگی های امروزه نیزمزید برعلت شده است  تا با افزایش حجم ترافیک معابر روبه رو شویم ، در شهر قزوین نیز مسأله ترافیک بعلت تراکم وجود ابنیه تاریخی، مذهبی، مراکز درمانی و‌خدماتی واستقرار بازار در مرکز شهر چالش برانگیز بوده،  اما رفع این مشکل سالها است که به دغدغه مدیران بدل شده تا جایی که با برنامه ریزی شهرداری قزوین و تدوین طرح جامع ترافیک، در مسیر کاهش بار ترافیکی در شهر قزوین گام برداشته شده است.

ساخت۴۴ تقاطع در طرح جامع ترافیک

 سیاوش طاهرخانی، شهردارقزوین اخیرا با بیان اینکه قزوین یکی از۶ شهردارای طرح جامع ترافیک درکشوراست اظهارداشت: طبق این طرح جامع باید ۴۴ تقاطع درشهر ساخته شود که ۲۰ تقاطع تاکنون ساخته شده و ساخت ۲۴ تقاطع دیگر تا ۱۰ سال آینده انجام خواهد شد. طاهرخانی ترافیک را یکی ازمشکلات اصلی شهرقزوین دانست وافزود: درحال حاضر نقاط مرکزی و حساس شهرمانند سبزه ‌میدان درساعت‌های کاری با معضل قفل تردد وترافیک شدید روبه‌ رو می‌شود که با ساخت تقاطع‌های یادشده بخش زیادی ازاین مشکل برطرف شده و ترافیک درمرکز شهر قزوین روان می‌شود. او همچنین از ساخت و بهره‌برداری از کمربندی شرق قزوین تا پایان سال خبرداد و گفت: با ساخت این کمربندی رینگ شهری جنوب شهر قزوین تکمیل شده وبه غیراز رفع مشکلات ترافیکی درمرکز وجنوب شهرقزوین، سرانه فضاهای شهری قزوین با ساخت این کمربندی افزایش خواهد یافت.

چرا که درحاشیه این کمربندی ۱۰ متر فضای عرضی پیش‌بینی شده که ۶ مترآن مسیر پیاده‌ روی و۴ متر آن مسیر دوچرخه‌ سواری خواهد بود. شیما زرآبادی پورنیز  درباره اقدامات صورت گرفته در کاهش بار ترافیک می گوید:  هم‌اکنون درشهرقزوین محورهای خیام، آیت‌اله مدرس، فردوسی، عدل، میدان آزادی، نادری، شهدا، سعدی و امام خمینی(ره) با بیشترین حجم ترافیک روبه‌ روست. ضمن اینکه درمواقع ظهرگاه بلواراسدآبادی نیزبه محورهای یاد شده افزوده می‌شود ومحور ایت‌اله خامنه‌ای نیزگاه ترافیک زیادی دارد. این مسئول با اشاره به اینکه ساعت اوج ترافیک شامل سه دسته؛ صبحگاهی، ظهرگاهی وعصرگاهی است اضافه می کند : ساعت اوج صبحگاهی ۷:۳۰ تا ۸:۳۰ و ظهرگاهی ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ است؛ اما از آنجا که ساعت اوج ترافیک عصرگاهی حتی درهرماه می‌تواند تغییرکند، اگربخواهیم میانگین ماه‌های هر فصل را اعلام کنیم، ساعت اوج ترافیک عصرگاهی دربهار ۱۸ تا ۲۰، تابستان ۱۹ تا ۲۱، پاییز ۱۶ تا ۱۸ وزمستان ۱۷ تا ۱۹ است.

او افزود : درهسته مرکزی شهر ازآنجا که این منطقه دربرگیرنده بافت سنتی وتاریخی است، سیاست کلی والبته بهترین راهکار برای گشایش گره‌های ترافیکی آن به ویژه در ساعات اوج ترافیک، گسترش حمل‌ونقل عمومی دردستور کارقراردارد که این امردر ابعاد نرم‌افزاری وسخت‌افزاری حائزاهمیت است و مورد پیگیری قرارمی‌گیرد.

این گزارش را در سایت هفته نامه حمل ونقل بخوانید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.