| کد خبر: 201528 |

استفاده از سیستم های هوشمند در کاهش حوادث ضروری است

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با استفاده از سیستم های هوشمند و استاندارد شدن خودرو، جاده و اموزش رانندگان می توانیم حوادث جاده ای را به حداقل برسانیم.

تین نیوز

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: با استفاده از سیستم های هوشمند و استاندارد شدن خودرو، جاده و اموزش رانندگان می توانیم حوادث جاده ای را به حداقل برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سردار مهدی حاجیان روز چهارشنبه در رزمایش طرح زمستانی پلیس راه و راهداری که در ایستگاه پلیس راه قزوین به زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات هوشمندانه ای با کمک دستگاه های امدادی در استان صورت گرفته و شاهد کاهش سوانح در هر سال هستیم.

وی افزود: این طرح زمستانی درون و برون شهری است و با اقدامات پیش بینی شده امیدواریم در این فصل نیز شاهد کاهش سوانح در جاده ها باشیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: قزوین می تواند به عنوان یک‌ مرکز نمونه ترافیکی کشور شناخته شده و الگوی ترافیکی شود زیرا فرهنگ استفاده از خودرو و نظم ترافیکی در استان بالاست و می تو انیم الگوی دیگر استانها باشیم.

سردار حاجیان افزود: در اتوبان و آزادراهها یک استانداردهای بین المللی وجود دارد که ما از آنها فاصله داریم لذا نباید خودمان را به نیروها دل خوش کنیم زیرا تعداد ۲۷۰ کشته بسیار زیاد است و شاید ۱۵۰۰ خانواده با یک حادثه متاثر شود و شاید اثر ۵۰ ساله در زندگی دیگران داشته باشد.

وی افزود: باید فکر کنیم چه باید انجام دهیم تا خسارت نبینیم زیرا یک کشته هم زیاد است.

حاجیان بیان کرد: باید بررسی کنیم که آزادراه ها چقدر استاندارد است،  چقدر سیستم هشدار دارد و برای کاهش سوانح در ۳۰ کیلومتری جاده ها چه کرده ایم.

فرمانده انتظامی یادآور شد: باید از سیستم هشدار دهنده در ۳۰ کیلومتری شهرها استفاده کنیم و بستر جاده ایمن شود و اطلاع رسانی تسریع و به روز شود زیرا هر چقدر از سیستم هوشمند استفاده کنیم و نیرو کمتر شود دستاوردها بهتر است.

سردار حاجیان بیان کرد: در اتاق های فکر با اتکا به تحقیق و پژوهش باید به افزایش کارامدی کمک شود.

وی با اشاره به آمار سوانح دیگر کشورها اظهارداشت: در ژاپن ۵ نفر کشته در جاده ها داشتند و ما بیش از ۱۶ هزار نفر که نشان می دهد کارهای زیادی مانده که باید انجام شود و لازم است مراقبت کنیم و خود را پاسخگو بدانیم و به سمت کاهش بیشتر حوادث برویم.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: راه، خودرو و  راننده از عوامل حادثه است و باید فکر کنیم عوامل موثر را شناسایی کرده و برای کاهش ان همت کنیم.

سردار حاجیان یاداور شد: حوادث در جاده و کشته ها برای ما عادی شده در حالی که برای یک کشته هم باید اتاق فکر تشکیل دهیم و یک کشته هم ما را نگران کند.  

وی افزود: لازم است عوامل را بررسی کنیم و با هم فکری پلیس،  دادستان،  هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، راهداری و امداد خودرو با اقدامات پیش دستانه و سپس پیشگیرانه و تغییر رویکرد ها به سمت کاهش جدی سوانح، کشته و مجروح در راهها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.