| کد خبر: 200554 |

ثبت ۲۳ میلیون تردد در جاده‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان در آبان ماه خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان در آبان ماه خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا  جواد حق لطفی با اشاره به ثبت بیش از ۲۳ میلیون و ۶۹۶ هزارتردد در محور‌های مواصلاتی استان در ماه گذشته گفت: از این میزان ۱۹ میلیون و ۸۵ هزار و ۵۲۳ تردد معادل ۸۰ درصد مربوط به آزادراه‌ها بوده است.

حق لطفی افزود: بیشترین میزان ترافیک مربوط به هفدهم آبان بود که در این روز آزاد راه قزوین –کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۳۵ هزار و ۹۱۴ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: از مجموع تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۶۸۴ تردد معادل ۱۴.۲۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

به گفته او، محور بوئین زهرا –دانسفهان و بالعکس با ۱۲۶ هزار و ۶۶۷ وسیله (معادل ۲۸.۵ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در راه‌های مواصلاتی استان معادل ۵۵۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اعلام کرد: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در آبان ماه، مربوط به آزاد راه قزوین-کرج با ۲ هزار و ۳۹۹ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

حق لطفی متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را ۸۷ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۳ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۷ کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه زنجان -قزوین بوده است.

این مسئول یادآور شد: در ماه گذشته ۲۴ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکردند، بیشترین تخلف رعایت نکردن فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین -کرج با ۸۰۷ هزار و ۷۴۰ وسیله نقلیه (معادل ۴۷ درصد) بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.