| کد خبر: 153215 |

◄ بالن اینترنت در مرز مهران نصب شد

ازدحام ایرانیان شرکت کننده در مراسم راه‌پیمایی اربعین حسینی، باعث کاهش کیفیت خدمات‌دهی تلفن‌همراه و اینترنت‌همراه می‌شود.

تین نیوز

ازدحام ایرانی‌های شرکت‌کننده در مراسم راه‌پیمایی اربعین حسینی، باعث کاهش کیفیت خدمات‌دهی تلفن‌همراه و اینترنت‌همراه می‌شود اما با تلاش پژوهشگاه فضایی ایران، بالن اینترنتی در مرز مهران نصب شده است تا بخشی از نیاز کاربران ایرانی را تأمین کند.

به گزارش تین‌نیوز،  حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مورد فناوری نصب شده در مرز مهران برای خدمات اینترنت، گفت: استفاده از اینترنت بالنی به شرایط جوی بستگی دارد و در صورتی که اوضاع جوی مساعد باشد، استفاده از آن شکل عملیاتی به خود  می‌گیرد.

او افزود: تجهیزات مربوط به این بالن در مرز مهران نصب شده اما به دلیل شرایط جوی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

حدادپور گفت: این بالن در ارتفاع 300 متری زمین قرار می‌گیرد، امواج اینترنتی را از فاصله 20 تا 30 کیلومتری دریافت می‌کند و در منطقه مشخص شده به شعاع 20 کیلومتر قادر به ارائه اینترنت است.

فناوری بالن اینترنتی «مقید» برای ارائه ارتباطات در مناطق عمومی که دارای جمعیت متمرکز است، در ارتفاع پایین و در فاصله بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ متری از سطح زمین قرار می‌گیرد و تحت تأثیر شرایط جوی است.

این نوع بالن‌ها با بالن‌های فضایی تفاوت زیادی دارند. بالن فضایی «نامقید» در لایه استراتسفر جو زمین قرار می‌گیرد و رها می‌شود اما بالن‌های مقید هر زمان لازم باشد بالا فرستاده می‌شوند و بعد از انجام مأموریت پایین کشیده می‌شوند.

به گفته حسن حدادپور، ظرفیت سیستم نصب شده، محدود بوده و محدوده‌ای خاص را پوشش می‌دهد. در حال حاضر این تجهیزات در مرز مهران نصب شده است و در صورت موفقیت این طرح از سال آینده در سایر مرزهای منتهی به کشور عراق، در ایام اربعین نصب خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.