| کد خبر: 109263 |

عضو هیات رئیسه انجمن قطعه‌سازان، عنوان کرد:

◄ تولید بدون خدمات پس از فروش معنا پیدا نمی‌کند

تین‌نیوز| عضو هیات‌رئیسه انجمن قطعه‌سازان هم‌زمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با حضور در غرفه تین‌نیوز از حمایت این شبکه خبری از صنعت خودرو در طول سال، تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به موضوع حضور خودروسازان خارجی و تاثیر آن بر قطعه‌سازی کشور، اظهار داشت: کشورهایی مانند کره، هند، برزیل، آفریقای جنوبی و روسیه، برای ورود جدی به بخش خودروسازی اقدام به جوینت شدن با طرف‌های خارجی صاحب برند کردند لذا، امروز شاهد هستیم که از پیشرفت خوبی در این صنعت را از آن خود کرده‌اند.

وی در ادامه حضور خود در غرفه تین‌نیوز، با تاکید بر لزوم هماهنگی کامل میان تولیدکنندگان خودرو و قطعه کشور در همکاری‌های بین‌المللی، افزود: با این‌کار به‌طور قطع ارتقاء صنعت خودرو و قطعه حتمی است و به تبع آن وارد فضای جهانی کار خواهیم شد زیرا، تقاضا به منظور خرید محصولات ایرانی افزایش خواهد یافت.

نجفی‌منش دورن‌نگری را یکی از مصادیق بارز هوش ایرانی و یکی از موجبات پیشرفت صنعت خودرو و قطعه کشور دانست و گفت: افزایش سهم قطعه و خودرو ساز ایرانی از 40 به 80 درصد تنها در سایه همت بالای صنعت‌گران محقق خواهد شد زیرا، ورود خودروسازان خارجی همراه با انتقال دانش‌فنی ساخت خودرو و قطعات آن به کشور همراه می‌شود.

وی ورود خودروسازان صاحب برند به کشور را به نفع صنعت، اقتصاد و مردم کشور دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده که متخصصان ایرانی از توانمندی‌ خوبی در کسب دانش‌فنی برخوردار هستند به زودی شاهد جبران به ظاهر عقب ماندگی‌ها در صنعت خودرو کشور خواهیم بود.

عضو انجمن قطعه‌سازان کشور، در ادامه حضور خود در غرفه تین‌نیوز، با تاکید بر نقش پررنگ رسانه‌ها در همراهی با صنعت قطعه و خودرو کشور، گفت: رسانه‌های تخصصی نشان داده‌اند که نقش کلیدی و مطلوبی را در انتقال اخبار و اطلاعات میان مردم و مسئولین دارند چون، دیده می‌شود اطلاعات مردم از عملکرد خودرو وقطعه‌سازان بسیار اندک است.

نجفی‌منش رسانه‌ها را به «پل ارتباطی» میان صنعت و مردم تشبیه کرد و گفت: یکی دیگر از نقش‌های تاثیرگذار رسانه‌ها بر ترویج استفاده از محصولات داخلی است، چه بسا تولیدات داخلی بسیار با کفیت‌تر از محصولات تولیدات خارجی مشابه خود هستند لذا، می‌توان خبرنگاران را رابط بهتر شدن عرضه و تقاضای مطلوب میان مردم و صنعت‌گران دانست.

به گفته وی، این‌که گفته می‌شود کیفیت قطعات خودرو مانع تولید خودرو کیفی است به‌طور حتم کارشناسی نیست و این خودروساز است که نوع و کیفیت خودرو خود را با خرید قطعات فاقد کیفیت استاندارد تعیین می‌کند، چنان‌چه قطعاتی که در تولید آن استاندارد کافی لحاظ نشده، در ساخت خودرو به‌کار گرفته نشود خودرو فاقد کیفیت به دست فروشنده نمی‌رسد.

عضو دیرینه صنعت قطعه‌سازی کشور، با اشاره به این نکته، برخی خودروها که از طرفداران زیادی هم برخوردار هستند، قطعات آنها در کشور تولید می‌شوند و قطعه‌ساز آن نیز یک برند ایرانی است، ابراز داشت: چرا در این سال‌ها کسی متعرض این قطعه و خودروساز نشد زیرا، تلاش شد تا در ساخت این خودرو تنها قطعات کیفی به‌کار گرفته شود لذا، این‌که گفته شود قطعه‌سازان مقصر اصلی تولید خودروهای بی‌کیفیت هستند بی انصافی است.

نجفی‌منش با بیان این‌که «70 درصد تقصیر در تحویل قطعات معیوب متوجه تحویل گیرنده و 30 درصد تولید کننده است»، گفت: این‌که با فرافکنی تقصیر را به گردن دیگران بیندازیم چندان دلیل قابل قبولی نیست.

وی حضور خودروسازی رنو فرانسه به‌عنوان قطب دیگری از خودروسازی در ایران را بسیار مطلوب فایده دانست و اظهار داشت: تجربه نشان داده که تغییرات در تمامی بخش‌ها همواره با مقاومت روبرو شده و اگر مخالفتی با حضور پژو در ایران بشود نیز امری دور از ذهن نیست.

نجفی‌منش در پایان خاطر نشان کرد: تنها تولید و فروش نمی‌تواند پاسخ‌گوی خریدارانی باشد که دید گسترده‌ای دارند، کیفیت و خدمات پس از فروش مطلوب آپشن‌هائی هستند که بدون آنها تولید معنا پیدا نمی‌کند.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.