| کد خبر: 197156 |

تاکسی آبی پرنده، امیدی تازه برای مقابله با ترافیک

یک استارتاپ فرانسوی در تلاش برای مقابله با بحران ترافیک و آلودگی هوا، تاکسی پرنده مدرنی را ساخته است که می‌تواند بدون ایجاد هیچگونه آلودگی و صدایی، مسافران را از مسیر آبی جابه‌جا کند.

تین نیوز

یک استارتاپ فرانسوی در تلاش برای مقابله با بحران ترافیک و آلودگی هوا، تاکسی پرنده مدرنی را ساخته است که می‌تواند بدون ایجاد هیچ‌گونه آلودگی و صدایی، مسافران را از مسیر آبی جابه‌جا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از واشنگتن پست، تاکسی SeaBubble که در ظاهر به یکی از ابداعات صنعت سینمای هالیوود شباهت دارد، در واقع نوع جدیدی از وسایل حمل و نقل شهری است که می‌تواند برای شهروندان پاریس جایگزینی آبی برای تاکسی گرفتن، رانندگی کردن یا سوار یک اسکوتر برقی شدن باشد.  

این قایق برقی موسوم به «تاکسی پرنده» با استفاده از ساختارهایی به شکل بال که برای غلبه بر نیروی پسا ( نیروهایی که در جهت بازداشتن اجسام از حرکت در درون سیالات کار می‌کنند) طراحی شده‌اند، تا نزدیک به ۳۰ اینچ (۷۶ سانتی‌متر) از سطح آب فاصله می‌گیرد. افزون بر این، تاکسی پرنده مذکور که بیشینه سرعت آن به ۲۰ مایل در ساعت می‌رسد، ظرفیت حمل ۴ مسافر را دارد.

به گفته طراحان SeaBubble که در امتداد رود سن در قلب پاریس تست شده است، این نوع از تاکسی‌ها که عاری از هرگونه صدا و آلودگی هستند، از بهار سال آتی میلادی در دسترس خواهند بود و از آن زمان مسافران پاریسی می‌توانند با استفاده از یک نرم‌افزار موبایل از این تاکسی‌ها بگیرند.

این پروژه تنها به فرانسه محدود نبوده و در سوئیس و آمریکا نیز در دست اقدام است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.