| کد خبر: 186938 |

آغاز ۱۰۰ پروژه شهر هوشمند تا سال ۱۴۰۰

آغاز ۱۰۰ پروژه شهر هوشمند، تخصیص فضای لازم برای ۱۰۰ کسب و کار نوآور، راه‌اندازی ۱۰ مرکز زندگی هوشمند (living lab)، راه‌اندازی ۵ مجتمع فناوری و نوآوری شهری و راه‌اندازی آزمایشگاه #شهرهوشمند (Test Bed) از مهمترین برنامه های آینده ما برای تبدیل پایتخت به شهری هوشمند است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به برنامه تهران هوشمند در افق ۱۴۰۰ گفت: آغاز ۱۰۰ پروژه شهر هوشمند، تخصیص فضای لازم برای ۱۰۰ کسب و کار نوآور، راه‌اندازی ۱۰ مرکز زندگی هوشمند (living lab)، راه‌اندازی ۵ مجتمع فناوری و نوآوری شهری و راه‌اندازی آزمایشگاه #شهرهوشمند (Test Bed) از مهمترین برنامه های آینده ما برای تبدیل پایتخت به شهری هوشمند است.

به گزارش تین‌نیوز،  محمد فرجود ضمن مرور پروژه های سازمان برای هوشمندسازی تهران گفت: فرصت‌های زیادی در کنار چالش‌های شهر موجود است که شرکت‌های نوآور و استارتاپهایی با ایده های خلاق می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند. ما می‌توانیم در این خصوص برای این شرکت‌ها فضای کار ایجاد کنیم. همچنین اعطای مجوزهای لازم برای انجام فعالیت‌هایشان را در اختیار آنها قرار دهیم. سرمایه‌گذاری، تخصیص فضای تبلیغات شهری و زیرساخت‌های فنی لازم از دیگر امکانات و کمک‌های شهرداری تهران به کسب و کارهای خلاقانه است.

فرجود در ادامه با ابراز رضایت از برگزاری اولین نشست از سلسله رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران گفت: از ابتدای کار مدیریت شهری جدید سعی بر تعامل با همه بازیگران اکوسیستم نوآوری داشتیم. رویداد "اینوتهران" که امروز اولین گام آن را برداشتیم در ادامه این تعاملات و موجب دسته بندی چالش‌ها و نیازهای شهری و جمع آوری ایده ها و ارائه راهکارها است.

او سپس با تاکید بر اینکه در همه موضوعات پسماند شهری از زنجیره تولید تا تفکیک، جمع‌آوری، دفع و بازیافت زباله زمینه انجام کار جدی و نوآورانه فراهم است، گفت: با تغییر روال‌ها و تبدیل شیوه‌های دستی به مکانیزه می‌توان به داده‌های درست رسید و تحلیل این داده‌ها می‌تواند در توصیف شرایط موجود به ما کمک بسیاری کند و پس از آن و بر اساس اطلاعات به دست آمده‌است که می‌توان تصمیمات درستی گرفت و مدیریت و نظارت هوشمندانه‌ای داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.