| کد خبر: 181354 |

◄ «اوبر» فناوری خودران را به دنیای دوچرخه‌ها می‌آورد

شاید آخرین وسیله‌نقلیه ای که به خودران شدن آن فکر می‌کردیم، دوچرخه و اسکوتر بود؛ اما اوبر تصمیم دارد فناوری خودران را برای بهبود ایمنی و کارایی وارد دنیای این وسایل نقلیه پاک کند.

تین نیوز

شاید آخرین وسیله‌نقلیه ای که به خودران شدن آن فکر می‌کردیم، دوچرخه و اسکوتر بود؛ اما اوبر تصمیم دارد فناوری خودران را برای بهبود ایمنی و کارایی وارد دنیای این وسایل نقلیه پاک کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اوبر درنظر دارد فناوری خودران را در دوچرخه‌ها و اسکوترهای خود به کار گیرد. جزئیات زیادی در این مورد منتشرنشده اما کریس اندرسون، مدیرعامل شرکت آمریکایی «3D روبوتیکز» (۳D Robotics)، این موضوع را در یک نشست مربوط به فناوری روباتیک اعلام کرد.

براساس این تصمیم جدید، اوبر از دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی استفاده خواهد کرد که می‌توانند به‌صورت خودکار شارژ شوند یا به مقصد موردنظر راننده بروند. گفته می‌شود اوبر، استخدام مربوط به این طرح را آغاز کرده است.

هدف اوبر از آغاز این برنامه، کشف راه‌هایی برای بهبود ایمنی و کارایی عملی دوچرخه‌ها و اسکوترهای الکتریکی با به کار بردن فناوری‌های روباتیک است.

این شرکت در ماه دسامبر سال‌جاری، از نسل جدید دوچرخه‌های خود موسوم به «جامپ» رونمایی کرد. این دوچرخه‌ها، قابلیت تشخیص دارند و به باتری‌های قابل تعویض مجهز هستند. نیاز به دوچرخه‌های پیشرفته و به‌روزرسانی شده، انگیزه‌ای برای بهبود کلی دوچرخه‌های جامپ بود.

نیک فولی، مدیر تولید جامپ، ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت: ابداع این دوچرخه‌ها، بهبودی در سیستم‌های اجرایی، طول عمر و معیارهای مهم مربوط به نحوه اجرای تجارت آنها به‌شمار می‌رود. باتری‌های قابل تعویض موجب می‌شوند که کاربر نیازی به تعویض دوچرخه یا اسکوتر خود نداشته باشد و این موضوع، نوعی برد تجاری محسوب می‌شود.

استفاده از دوچرخه‌ها و اسکوترهای خودران، به اوبر کمک خواهند کرد کمتر به نیروی انسانی تکیه کند. اهمیت این طرح هنگامی مشخص می‌شود که این شرکت، دوچرخه‌ها و اسکوترهایی که به‌تازگی شارژ شده‌اند، در مناطقی که امکانات کمتری دارند به کار گیرد. ترکیب این وسایل نقلیه خودران با باتری‌های قابل تعویض می‌تواند دسترس‌پذیری آنها را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.