| کد خبر: 168955 |

◄ تحویل کالا با خودروهای خودران + عکس

شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Kroger با همکاری استارت‌آپ روبات‌های خودکار Nuro اعلام کرده‌اند ناوگانی از خودروهای خودران را برای ارسال بسته‌های خرید مشتریان به‌کار می‌گیرند. این خودروی بی‌سرنشین در پاییز امسال طبق یک برنامه آزمایشی محموله‌هایی مانند شیر، تخم مرغ و نان را ارسال می‌کند. البته مکان انجام این آزمایش اعلام نشده است.

تین نیوز

خودروهای خودران و پهپادها درحال متحول کردن صنعت حمل‌ونقل هستند. انتقال کالاهای موردنیاز اشخاص بدون استفاده از نیروی انسانی یک آرزوی قدیمی است که در بسیاری از انیمیشن‌های علمی و تخیلی دیده‌ایم.

حالا شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Kroger با همکاری استارت‌آپ روبات‌های خودکار Nuro اعلام کرده‌اند ناوگانی از خودروهای خودران را برای ارسال بسته‌های خرید مشتریان به کار می‌گیرند. این خودروی بی‌سرنشین در پاییز امسال طبق یک برنامه آزمایشی محموله‌هایی مانند شیر، تخم‌مرغ و نان را ارسال می‌کند. البته مکان انجام این آزمایش اعلام‌نشده است.

فعلاً این طرح در یک شهر که هنوز تعیین نشده به‌صورت پایلوت انجام می‌شود؛ اما سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای کروگر امیدوار است خودروهای بی‌سرنشین نورو را در ۲۸۰۰ شعبه خود در سراسر آمریکا به کار گیرد. به‌این‌ترتیب کروگر نخستین سوپرمارکت آمریکایی خواهد بود که با کمک خودروهای خودران کالاها را برای مشتریان ارسال می‌کند.

مشتریان می‌توانند کالاهای موردنیازشان را از طریق یک اپلیکیشن موبایل سفارش دهند. پس از ثبت‌سفارش خودروی خودران مایحتاج موردنیاز را برای او می‌آورد؛ البته مشتری باید برای تحویل کالاها حاضر باشد. خودروی خودران نیز یک ون است که R۱ نام‌گرفته است.

این خودرو با گوشه‌هایی منحنی، شبیه یک ظرف غذا است که عرض آن نصف و طول آن دوسوم ابعاد یک خودروی تویوتا کرولا است. حداکثر سرعت خودرو ۲۵ مایل بر ساعت است. هنگام خروج خودروی خودران و همچنین در طول مسیر وضعیت آن به مشتری اطلاع‌رسانی می‌شود. خودروی مذکور مجهز به دوربین، رادار و یک واحد LIDAR روی سقف است تا در مسیر حرکت کند.

Kroger امیدوار است بتواند با استفاده از این سیستم مشتریان بیشتری جذب کند و به مردم نشان دهد که خدمات بدون دخالت انسان چقدر باکیفیت خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.