| کد خبر: 166015 |

◄ رجیستری 400 میلیون دلار درآمدزایی داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز فرایند خدمات زنجیره‌ای از طریق گوشی همراه به کاربران در هفته آینده و از طریق افتتاح فاز اول دولت همراه خبر داد.

تین نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز فرایند خدمات زنجیره‌ای از طریق گوشی همراه به کاربران  در هفته آینده و از طریق افتتاح فاز اول دولت همراه خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  محمدجواد آذری جهرمی در نشست کمیته تخصصی ICT استان گیلان به فوائد طرح رجیستری گوشی های هوشمند اشاره کرد و گفت: طرح رجیستری گوشی یکی از برنامه های دولت الکترونیک و در راستای  استفاده فناوری اطلاعات در حوزه‌های توریستی و گردشگری است که تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون دلار به درآمدهای کشور و از ورود قاچاق جلوگیری کرده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استقلال‌طلبی قوای کشور در کنار عملکرد مستقل دستگاه‌ها مانع تحقق همه‌دولت الکترونیک است، اظهار کرد: در این زمینه با قوه قضاییه برای اتصال سامانه‌ها مذاکره کردیم چراکه این اتصال جلوی فساد را می‌گیرد.  

عضو کابینه دولت دوازدهم اجرای دولت الکترونیک را که تحول جدی در نظام اداری کشور است، با موانع جدی همراه دانست و تصریح کرد: انرژی زیادی برای دولت الکترونیک گذاشتیم که هم‌اکنون زیرساخت‌های آن فراهم شده و برای ایجاد شفافیت، کاهش فساد، هزینه‌ها و بالابردن راندمان و بهره‌وری تلاش می‌کنیم.  

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT با بیان اینکه ایران در شاخص دولت الکترونیک در رتبه صدم قرار دارد گفت: مطابق تکلیفی که مجلس در قانون توسعه برنامه ششم توسعه کشور بر عهده ما قرار داده باید در پایان سال ششم، ۳۰ رتبه در این حوزه ارتقا پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، اگرچه رجیستری گوشی‌ها می‌تواند به جلوگیری از سرقت گوشی‌ و یا پیدا کردن آن پس از گم شدن و مواردی از این دست کمک کند، اما شاید یکی از مهم‌ترین اهدافی که از همان ابتدای اجرای این طرح دنبال شد، جلوگیری از ورود حجم بالای گوشی‌های قاچاق بود که سالانه درآمد بسیاری از کشور خارج می‌کرد و به ضرر دولت بود؛ به نظر می‌رسد با طرح رجیستری یا ثبت شماره گوشی تلفن‌های همراه، علاوه بر کاهش محصولات قاچاق و نامعتبر و افزایش واردات رسمی موبایل، سالانه بیش از هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی به همراه دارد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.