| کد خبر: 82295 |

رئیس اداره مطالعات استراتژیک سایپا عنوان کرد:

◄ همکاری سایپا و دانشگاه شریف برای درون زایی تکنولوژی خودرو

تین نیوز| رئیس اداره مطالعات محیط کلان مرکز مطالعات استراتژیک سایپا گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی سایپا به دنبال آن است که از امکانات داخل کشور بیشتر استفاده  و دانش و تکنولوژی صنعت خودرو را بومی کرده و آن را در سایپا درون زا کند.
  
به گزارش تین نیوز به نقل از سایپانیوز، آیدین بناب با بیان مطلب فوق، افزود: با توجه به اهمیت تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و ضرورت بومی سازی دانش و تکنولوژری صنعت خودرو، دانشگاه صنعتی شریف به دلیل اینکه در بین دانشگاه های فنی برترین دانشگاه کشور در رنکینگ جهانی است و همچنین نزدیکی این دانشگاه به مجموعه ی سایپا، به عنوان همکار گروه سایپا انتخاب شد.
 
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شریف از طریق معاونت پژوهشی خود، دانش را به ایده هایی که قابلیت اجرا دارد تبدیل می کند.
 
بناب در ادامه به امضای تفاهم نامه مشترک بین سایپا و دانشگاه شریف اشاره کرد و گفت: پس از هماهنگی های لازم تفاهم نامه مشترک منعقد و شورای سیاستگزاری شکل گرفت که شورای سیاستگزاری متشکل از رییس و معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف، مدیرعامل گروه سایپا و قائم مقام رییس مرکز مطالعات استراتژیک است و سیاست های کلان در این شورا تعریف می شود.
 
وی افزود: یک کمیته اجرایی تشکیل شده است که قائم مقام مرکز مطالعات استراتژیک به عنوان دبیر این کمیته و مدیران عامل مرکز تحقیقات و نوآوری، شرکت سازه گستر، شرکت مگاموتور و معاونت های کیفیت و مهندسی سایپا و مدیرارتباط با صنعت و مدیر پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف از اعضای کمیته اجرایی هستند.
 
بناب تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف شریک ماست و قرار است که از توانمندی های دانشگاه های دیگر نیز در این همکاری استفاده نماید.
 
وی گفت: پس از بررسی های فراوان و در قالب تفاهم نامه،11 پروژه تعریف شده و قرار است این پروژه ها توسط متخصصان و اساتید دانشگاه های کشور انجام شود.
 
بناب به حضور معاون فناوری رئیس جمهوری در شورای سیاستگزاری اشاره کرد و گفت: ایشان قول دادند که از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا حمایت کنند تا این مرکز به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شود و بتواند از امکانات و حمایت‌های شرکت های دانش بنیان در دولت برخوردار شود.
 
رئیس اداره مطالعات محیط کلان سایپا افزود: در قرارداد فی مابین سایپا و دانشگاه شریف برای اجرای 11 پروژه فوق، مرکز تحقیقات و نوآوری به عنوان ناظر قرار داد تعیین شده و حداکثر طول مدت این قراردادها 18 ماه خواهد بود.
 
بناب تاکید کرد: به واسطه این تفاهم نامه و تعاملات، تحولات بزرگی در سایپا ایجاد خواهد شد و یکی از مزایای این قرارداد این است که مشخصات و چارچوب کار و پروژه ها به صورت شفاف بیان شده است و انتظارات و نیازمندی های سایپا به صورت دقیق از دانشگاه خواسته شده است.
 
وی دلیل موفقیت این ارتباط را حضور افراد آکادمیک در صنعت خودرو و همچنین حضور افراد صنعتی در مجموعه ی دانشگاهی دانست و گفت: زبان مشترک خوبی با دانشگاه پیدا کردیم و خروجی کار مشخص است و این بزرگترین برگ برنده و نقطه ی قوت ما در این تعامل و ارتباط با دانشگاه است.
 
بناب با اشاره به حمایت های مستقیم مدیرعامل گروه سایپا از تفاهم نامه مشترک گفت: بزرگترین حامی تفاهم نامه ارتباط با دانشگاه صنعتی شریف دکتر جمالی مدیرعامل گروه سایپا هستند و ایشان دستور تسریع در انعقاد قرارداد همکاری را صادر کردند.
 
بناب افزود: می خواهیم دانشگاه نوآوری هایی در تکنولوژی های جدید برای ما داشته باشد و این اتفاق خوشایندی است که دانش های تخصصی را در گروه سایپا ایجاد می کنیم و در طراحی محصول و بهبود کیفیت به ما کمک خواهد کرد.
 
وی در پایان گفت: ارتباط با دانشگاه در قالب تفاهم نامه به دانش تخصصی و کیفیت محصولات سایپا، چه کیفیت در زمان طراحی  و چه کیفیت پس از طراحی کمک خواهد کرد و ایجاد بخش تحقیق و توسعه در زنجیره ی تامین کمک خواهد نمود تا دانشی که در شبکه زنجیره تامین وجود دارد، بیشتر جذب سایپا شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.