| کد خبر: 208291 |

بارش‌های شدید در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی نسبت به بارش‌های شدید در ۱۸ استان، وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر از امروز تا دوشنبه آینده هشدار داد.

تین نیوز

سازمان هواشناسی نسبت به بارش‌های شدید در ۱۸ استان، وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر از امروز تا دوشنبه آینده هشدار داد.

به گزارش روز جمعه سازمان هواشناسی، بارش شدید باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

امروز (جمعه) بارش باران و رعد و برق در جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، مرکزی، کرمانشاه و مرکز کرمان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر) رخ خواهدداد.

همچنین در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام و لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر)، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و نیمه غربی فارس (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، آذربایجان شرقی و زنجان (حداکثر ۱۵ تا ۲۵ میلی‌متر)، غرب هرمزگان، غرب و مرکز کرمان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و بوشهر (حداکثر ۱۵ تا ۳۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر) شاهد بارش باران همراه با رعد و برق هستیم.

این سازمان افزود: روز یکشنبه ۱۰ فروردین نیز شاهد بارش باران در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر)، چهارمحال و بختیاری و لرستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان و بوشهر (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر) ، شرق تهران، همدان، مرکزی، مرکز و غرب اصفهان (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر)، سیستان و بلوچستان (حداکثر ۱۵ تا ۲۰ میلی‌متر و به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۲۰ میلی‌متر) خواهیم بود.

روز دوشنبه ۱۱ فروردین بارش باران در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق اصفهان، شمال یزد، جنوب و شرق سمنان (حداکثر ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر)، شمال خوزستان و جنوب لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر) رخ خواهدداد.

این سازمان نسبت به سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطق مستعد هشدار داده است.

سازمان هواشناسی نسبت به مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور از سیلاب های احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری، بر اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی تاکید کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.