| کد خبر: 207369 |

یک نماینده مجلس خواستار قرنطینه شهرهای آلوده شد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با روند کنونی شیوع بیماری کرونا باید تصمیم‌های بزرگتری علاوه بر درمان گرفته شود که شامل قرنطینه شهرها، منع سفر و مقابله با گسترش عوامل بیماری است.

تین نیوز

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با روند کنونی شیوع بیماری کرونا باید تصمیم‌های بزرگتری علاوه بر درمان گرفته شود که شامل قرنطینه شهرها، منع سفر و مقابله با گسترش عوامل بیماری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا شیران خراسانی افزود: چنین اقداماتی فراتر از فعالیتهای صرف درمانی کنونی و نیازمند همکاری و ورود دیگر نهادها و مجموعه‌های اجرایی در سطح کشور است.

وی به تجربه موفق قرنطینه استان "ووهان" در کشور چین با جمعیتی معادل جمعیت ایران اشاره و بیان کرد: دولت ایتالیا نیز اخیرا قرنطیه شهرهای آلوده آن کشور اروپایی را آغاز کرده است. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیز باید جهت جلوگیری از گسترش بیماری کرونا در خراسان رضوی، مشهد و البته جلوگیری از شیوع ویروس به شهرهای کوچک استان که همچنان در وضعیت سفید قرار دارند از ابزار قرنطینه استفاده و به مردم صادقانه در این خصوص هشدار داده و اطلاع‌رسانی کنیم.  

وی همچنین گفت: اطلاع‌رسانی صحیحی در خصوص مرگ و میر ناشی از کرونا صورت نگرفته و فوتیهای کرونا به افراد متوفی و مشکوک به سندرم حاد تفنسی تغییر نام داده‌اند که این اقدام اصلا صحیح نیست. تاکنون اعلام شده ۸۹ نفر مبتلا به سندرم حاد تنفسی در خراسان رضوی فوت کرده‌اند و حدود ۲۰ نفر نیز به دلیل کرونا جانباخته‌اند.

شیران خراسانی افزود: با این وجود، مسوولان می‌گویند هنوز پاسخ آزمایش کرونای متوفیان ناشی از سندرم حاد تنفسی نیامده و مشخص نیست علت فوت آنها چیست. این اظهارات زمانی صورت می‌گیرد که عامل بیماری‌زای دیگری به جز کرونا و با علائم مشابه وجود ندارد لذا این فوتها دلایل دیگری ندارند.

وی ادامه داد: در مشهد با شیوع بیماری کرونا مواجهیم و این موضوع اثبات شده لذا با توجه به میزان شیوع این بیماری در خراسان رضوی و آمار مبتلایان از ابتدای اسفند ماه تاکنون در وضعیتی قرار داریم که ظرف ۲۰ روز آینده تختی برای بستری بیماران کرونا در این استان باقی نخواهد ماند. 

این نماینده مجلس گفت: با تداوم این میزان شیوع بیماری همه‌گیر اگر شمار مبتلایان به کرونا به نیم درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی برسد آنگاه شاهد ۳۵ هزار مبتلا خواهیم بود. این رقم از گنجایش کنونی تختهای بیمارستانی استان بسیار بیشتر خواهد بود لذا این افراد باید در بیمارستانهای صحرایی، سوله‌ها و سالنهای ورزشی درمان شوند. 

وی افزود: در صورت تداوم روند شیوع کرونا، مردم به عنوان عناصر حاضر در خط مقدم این نبرد آسیب می‌بینند لذا باید خودشان مراقبتها و توصیهای بهداشتی را بکار گرفته و از حضور در جامعه و رفت و آمد درون و برون شهری غیرضروری خودداری کنند تا چرخه روند شیوع کرونا شکسته و انتشار ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا مهار شود. 

شیران خراسانی ادامه داد: مراقبتهای لازم آنگونه که باید در این زمینه در جامعه صورت نگرفته است و هنوز مردم در تجمعات، صفها و ناوگان حمل ونقل عمومی در کنار یکدیگر، بدون ماسک و مراقبتهای بهداشتی حضور یافته و معاشرت می‌کنند. 

وی یکی از دلایل چنین وضعیتی را فقدان اطلاع‌رسانی صحیح ذکر و بیان کرد: آگاهی دادن به مردم با ترساندن آنها بسیار متفاوت است. معتقدم اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا به درستی صورت نگرفته زیرا نتوانسته به مردم هشدار لازم را درباره اهمیت شیوع کرونا منتقل کند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین روش مقابله با کرونا را در کشور نادرست توصیف و بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را با مدیریت وزیر بهداشت، بر درمان مبتلایان متمرکز کرده و هرچند شاهد تلاش فداکارانه فعالان بخش درمان هستیم اما این سیاست اشتباه است زیرا باید با شیوع ویروس و منشا بیماری مقابله کرد. 

وی گفت: نیازمند حضور همه نهادها و دستگاههای دخیل و حتی خارج از حیطه درمان و وظایف وزارت بهداشت و درمان هستیم لذا باید شخص و مقام عالی‌تری در کشور همچون رییس جمهوری مدیریت مقابله با کرونا را در سطح ملی به دست گیرد، نه یک وزیر.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.