| کد خبر: 170702 |

فعلا پروازهای نجف متوقف است

شب گذشته (جمعه) گروهی از مردم عراق که نسبت به قطعی برق و شرایط به وجود آمده معترض بودند، وارد فرودگاه نجف شدند که این مسئله به توقف پروازهای این فرودگاه منجر شد.

تین نیوز

شب گذشته (جمعه) گروهی از مردم عراق که نسبت به قطعی برق و شرایط به وجود آمده معترض بودند، وارد فرودگاه نجف شدند که این مسئله به توقف پروازهای این فرودگاه منجر شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، چند ساعت پس از این اتفاق عراق اعلام کرد که با به پایان رسیدن اعتراضات شرایط برای پروازها در فرودگاه نجف فراهم شده و امنیت لازم در این زمینه وجود دارد.

در ساعاتی که امکان انجام پرواز به مقصد یا از مبدا فرودگاه نجف وجود نداشت، فرودگاه بغداد به عنوان گزینه جایگزین آن مسافران ایرانی را جابه‌جا کرد.

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت و گو با ایسنا ضمن تایید خبر توقف پروازها اعلام کرد که فعلا پروازهای ایرانی از سر گرفته نشده‌ است.

علی رستمی این را نیز گفت که در صورت فراهم شدن مقدمات لازم و تایید شرایط امنیتی امکان آن وجود دارد که ظرف چند ساعت آینده پروازها از ایران به سمت فرودگاه نجف از سر گرفته شود.

به گفته وی، تا آن زمان از فرودگاه بغداد به عنوان فرودگاه جایگزین برای انجام پروازهای ایرانی استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسنا با توجه به قرار گرفتن نجف و کربلا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد زیارتی ایرانیان در طول هفته تعداد زیادی پرواز به مقصد یا از مبدا فرودگاه نجف میان  دو کشور  ایران و عراق برقرار است.

چند ماه قبل با افزایش ناگهانی نرخ پروازها در این فرودگاه شرکت‌های ایرانی به منظور اعلام اعتراض خود برای مدتی کوتاه پروازهایشان به نجف را متوقف کردند که البته با انجام مذاکرات لازم بار دیگر پروازها از سر گرفته شد.

با توجه به نزدیکی نجف به کربلا فرودگاه این شهر به عنوان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های پرواز شرکت‌های ایرانی در طول سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.