| کد خبر: 241082 |

◄ ۱۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد پرداخت شد

شهردار مشهد گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات نقد پیمانکاران شهرداری مشهد طی چند ماه اخیر پرداخت شده است.

تین نیوز

سید عبدالله ارجائی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: سرمایه‌گذاران و پیمانکاران شرکای شهرداری هستند که مطالباتی نیز دارند و همه تلاش خود برای پرداخت این مطالبات را به کار گرفته‌ایم.

به گزارش تین نیوز، وی خاطر نشان کرد: در پی تلاشهای صورت گرفته، تجمع و تحصن روزانه پیمانکاران در مقابل شهرداری و سایر نهادها طی روزهای پایانی سال جمع شده است.

ارجائی ادامه داد: با وجود به مشکلات مالی نگذاشتیم فشار به بدنه شهرداری وارد شود و حتی یک روز در پرداخته حقوق و اضافه کار مشکلی پیش نیامد، عیدی کارگران نیز با پیگیری صورت گرفته و با وجود ابلاغیه مراجع ذیربط مبنی بر پرداخت عیدی معدل کارمندان، به مبلغ حدود هفت میلیون تومان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های لازم از سوی شهرداری مشهد ابلاغ دیوان عدالت اداری مبنی بر پرداخت عیدی کارگران شهرداری مطابق عیدی کارمندان نیز ابطال شد.

وی در خصوص توقف طرح‌های عمرانی نیز گفت: ریاست کمیسون حمل و نقل و عمران شورای شهر بر حذف پروژه‌های دارای ضعف مطالعه تاکید داشت که در این راستا احداث بوستان ۷۳ هکتاری بدون منبع آبی قابل اجرا نبود و متوقف شد.

شهردار مشهد در خصوص اجرای مصوبات شورای شهر در خصوص تاکسیرانان و اتوبوسرانان نیز اظهار کرد: پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تاکسی‌رانان که سهم دولت بوده و از سال ۹۴ باید توسط دولت قبل پرداخت می‌شده است، توسط شهرداری صحیح نیست.

ارجائی ادامه داد: در خصوص نوسازی ناوگان نیز یکسری از مشکلات ناشی و مربوط به دوره قبل بوده و باعث انسداد حسابهای شهرداری شده‌ است.

شهردار مشهد درباره پرداخت "حق جذب" سازمان اتوبوسرانی نیز گفت: به ۴۲۱ نفر در این سازمان حق جذب داده شده است و این پرسش مطرح است که چرا به بقیه کارکنان و اتوبوسرانان این حق داده نشده است.

ارجائی با بیان اینکه  اگر برنامه‌ای پیگیری می‌شود باید شامل حال همه کارکنان مجموعه شود، افزود: اگر پرداختی قابل تعمیم به همه کارکنان مجموعه نباشد، آنرا انجام نمی دهیم، باید عدالت در تمام سازمانها برقرار باشد.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری مشهد نیز گفت: پیگیری‌های شهرداری برای تبدیل وضعیت در حال انجام است، حدود ۳ هزار پرونده حجمی پیمانکاری داریم، اما ۲۰۰ پست خالی در شهرداری وجود دارد، چگونه این تعداد را در این ظرفیت بگنجانیم و نمی‌توان بدون شاخص قانونی مصوب، از بین تعداد پرونده های حجمی پیمانکاری، تعدادی را برای تبدیل وضعیت انتخاب کرد.

ارجائی با بیان اینکه دموکراسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی زیباست، افزود: در کمتر از ۶ ماه شهردار منتخب یک شورا توسط آن شورا به بهترین وجه نظارت می‌شود و از وی سوال می‌شود، به این نظام افتخار می‌کنم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد به عنوان عضو سوال‌کننده از شهردار، پیرامون مطالبات پیمانکاران و حمایت از نیروهای انسانی در شهرداری  ابتدا از توضیحات داده شده قانع نشد و اظهار کرد: برخی نکات دقیق بیان نشد و از پاسخ ارائه شده قانع نشدم

ایمان فرهنمندی افزود:  این سوال و پاسخ از شهردار جنبه سیاسی نداشته و فقط جنبه کاری دارد و در این خصوص به هیچ وجه فضای تقابل وجود ندارد.

هاشم دائمی رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: طبق آئین نامه شورا، طرح سوال پس از ارائه تذکر به شهردار صورت می‌گیرد اما در خصوص بخشی از سوالات مطرح شده، تذکری داده نشده است.

این در حالی است که در بخش دوم جلسه علنی که پس از برگزاری نماز ظهر برگزار شد، عضو سوال‌کننده شورا، اعلام کرد نسبت به ارائه توضیحات شهردار قانع شده‌ است.

 رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه علنی شانزدهم اسفند ماه جاری از شهردار مشهد در خصوص عدم حمایت از نیروهای انسانی شهرداری، عدم پرداخت تعهدات شهرداری به پیمانکاران و تعطیلی کارگاه‌های عمرانی طرح سوال کرد و خواستار ارائه پاسخ شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.