| کد خبر: 231236 |

آغاز به کار عملیات حفاری خط 4 قطار شهری مشهد

عملیات حفاری خط 4 قطار شهری مشهد با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

تین نیوز

عملیات حفاری خط 4 قطار شهری مشهد با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش تین نیوز، در این مراسم که صبح امروز با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی برگزار شد، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد از در حال اجرا بودن 27 هزار میلیارد تومان پروژه در شهر مشهد خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: با همدلی موجود در استان حال شهر مشهد خوب است و در حال حاضر 27 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجراست و حجم عملیات ها افزایش قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم به برکت تلاش همکاران حضرت رضا از مجموعه ما رضای و خشنود باشد.

در ادامه‌ این مراسم خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: براساس مطالعات سال 73 توسط دانشگاه شریف 4 خط انبوه‌بر ریلی در مشهد تصویب شد و 8 خط انبوه بر که در مطالعات تکمیلی که در حال انجام است، در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: اغراق نیست که امروز در مشهد پیشروترین وضعیت را احداث خطوط ریلی در کشور داریم. امروز برای کسری ناوگان 60 واگنی با مپنا برای خط یک در حال رایزنی هستیم، در خط 2 نیز دسترسی‌های ایستگاه ها تا پایان سال انجام می شود.

معاون عمران و حمل و نقل ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: خط 4 از انتهای مهر مادر آغاز شده و به شهرک شهید رجایی می رسد. براساس مطالعات صورت گرفته خط 4 باید تا شهرک شهید باهنر ادامه یابد و از انتهای خط دو یک راه به خط یک باید متصل شود. در خط 4 ، 15 ایستگاه وجود دارد. قرارداد این خط 1100 میلیارد تومان با قرارگاه خاتم‌الانبیا است و پیش بینی می شود 3 تا 3.5 سال برای حفاری کل خط 4 وقت لازم باشد.

کاظمی عنوان کرد: در سال 92 کلیه اعتبارات قطار شهری توسط دولت تامین می شد اما بعد از سال 92 تا 98 به صورت اوراق تامین شده است که بین 500 تا 600 میلیارد تومان در سال بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.