| کد خبر: 226381 |

آغاز حفاری خط چهار مترو مشهد تا چند ماه آینده

خوشبختانه انتقال دستگاه حفاری مترو از بولوار امامت به خیابان مهرمادر (خواجه ربیع) در حال انجام است تا به امید خدا حفاری خط چهار مترو مشهد را در یکی دو ماه آینده آغاز کنیم.

تین نیوز

 خوشبختانه انتقال دستگاه حفاری مترو از بولوار امامت به خیابان مهرمادر (خواجه ربیع) در حال انجام است تا به امید خدا حفاری خط چهار مترو مشهد را در یکی دو ماه آینده آغاز کنیم.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره خط چهار قطار شهری مشهد می نویسد؛

"خوشبختانه انتقال دستگاه حفاری مترو از بولوار امامت به خیابان مهرمادر (خواجه ربیع) در حال انجام است تا به امید خدا حفاری خط چهار مترو مشهد را در یکی دو ماه آینده آغاز کنیم.

در طول این انتقال به سبب بزرگی قطعات دستگاه حفار، مجبور به جمع آوری موقت چند پل هوایی، تخریب مسیرهایی از فضای سبز آیلند ها و یک طرفه کردن چند قسمت از بزرگراه های شهر شدیم که بابت همه این مشکلات موقتی از شهروندان عذرخواهی می کنم.

خوشبختانه به موازات راه اندازی فاز اول خط سه که اولویت ما به حساب می آید، با همت همکارانم در شرکت قطارشهری شهرداری مشهد و تلاش های بی وقفه پیمانکار، عملیات اجرایی خط چهار به پیش خواهد رفت.

شاید دانستن این نکته خالی از فایده نباشد که هزینه بهره برداری کامل از خط سوم مترو در شرایط فعلی ، نیازمند 13 هزار میلیارد تومان بودجه است که انصافا رقمی قابل توجه برای مدیریت شهری محسوب می شود این در حالی است که بودجه اختصاصی از سوی دولت در قالب اوراق مشارکت عدید با سقف سالانه 500 تا 700 میلیارد تومان است.

اما انصافا مگا پروژه قطار شهری مشهد باتوجه به افزایش نرخ ارز، تحریم، عدم امکان عقد قرارداد با شرکت های خارجی، محدودیت انتقال پول و... عملکرد خوبی داشته است.

تسریع خط چهار به گونه ای است که ما با این روش و با توجه به اینکه اوراق مشارکت خط چهار به صورت مجزا است، بودجه جدیدی را برای سال 1400 پایدار کنیم که این موضوع بزرگترین خدمت برای پروژه های شهری مشهد است.

البته تمام تلاش ما این است که همزمان با عملیات حفاری خط چهارم، تا پایان امسال دسترسی دوم ایستگاه های خط دو ره به بهره برداری برسانیم نکته مهم اینجاست که هر بهره برداری حتی از یک دسترسی دوم به لحاظ ریالی در مگا پروژه مترو معادل با بسیاری از پروژه های عمرانی شهر است و تامین مالی و اقدامات اجرایی آن دارای فرآیندهایی است.

به آقای کاظمی و همکارانم در شرکت قطارشهری به ویژه آقای کیامرز و تیم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خسته نباشید و خداقوت می گویم و تا آخرین روزی که در خدمت شما همشهریان هستم، از کار، فعالیت و انگیزه بالای کاری آنان حمایت می کنم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.