| کد خبر: 223624 |

نگاه ویژه مدیریت شهری مشهد به توسعه مناطق کم‌برخوردار

شهردارمشهد، گفت: «مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به توسعه مناطق کم‌برخوردار و اتصال مناطق حاشیه‌ای به متن داشته است.»

تین نیوز

شهردارمشهد، گفت: «مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به توسعه مناطق کم‌برخوردار و اتصال مناطق حاشیه‌ای به متن داشته است.»

به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی، با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود آورده است: «در برنامه‌ریزی‌هایمان برای اجرای پروژه‌های محرک توسعه در مناطق حاشیه‌ای و اتصال آن به متن شهر نگاه ویژه‌ای به نقاط کم‌برخوردار داشته‌ایم.» بر همین اساس اجرای طرحی را در محله مهرآباد آغاز کردیم تا بتوانیم با همراهی آموزش‌وپرورش و تلاش برای تملک اراضی پیرامونی و بازگشایی دو بولوار کرامت و بولوار الزهرا (س) و احداث پل به روی کال امیرآباد، رینگ حرکتی مناسبی ایجاد کنیم.

اساسا ایجاد این دو بولوار در قلب محله‌های شهید آوینی و مهرآباد با هدف تسهیل عبور و مرور بوده که بتوانیم راه دسترسی برای شهروندان عزیز به بولوار حر داشته باشیم.

انشالله بولوار الزهرا (س) را تا پایان امسال و بولوار کرامت را تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسانیم تا اهالی این محله امکان دسترسی راحت‌تری را به مرکز شهر داشته باشند. تمام تلاش ما این است که بتوانیم با کاهش مشکلات مناطق کم‌برخوردار، گام‌های مؤثری در مسیر توسعه شهری برداریم و فکر می‌کنیم اجرایی شدن این طرح می‌تواند یکی از آن گام‌ها باشد. چون متأسفانه یکی از معضلات شهر مشهد، حاشیه پیرامونی گسترده آن است که واقعا خدمات‌رسانی به آنها شاید خارج از دایره توان ما باشد.

شهردار مشهد در بخشی دیگر می‌نویسد که متأسفانه هنوز طرح تفصیلی کاملی از جزئیات نقشه شهر مشهد نداریم ولی خوشحالم که با تلاش‌های اعضای محترم شورای شهر و همکارانم در شهرداری مشهد در این دوره توانسته‌ایم این طرح‌های تفصیلی حوزه مرکزی و شمال غرب مشهد را آماده کنیم تا با دانستن جزئیات نقطه‌به‌نقطه شهری، طرح‌ها و پروژه‌هایمان را اجرایی کنیم.

البته هنوز طرح‌های تفصیلی شهرمان در نقاط مختلف تکمیل نشده که امیدوارم در ماه‌های آینده بتوانیم آنها را هم تکمیل کنیم تا ارائه خدمات به شهروندان را به‌نوعی بر پایه این طرح‌ها ساماندهی کنیم، چراکه دیدگاه ما نسبت به داشتن طرح‌های تفصیلی به‌مانند یک پل مهم در مسیر اتصال نقاط حاشیه‌ای به متن است.

کلائی، در ادامه به این نکته نیز اشاره می‌کند که «این تصور و باور که ما صرفا نگاهمان به مناطق برخوردار است و پروژه‌ای برای مناطق کم‌برخوردار نداریم، واقعا نگاه درست و منطقی نیست. خواسته من از آن بزرگوارانی که این دیدگاه را نسبت به ما دارند این است که سری به سایر نقاط شهر بزنند تا به عینه مشاهده کنند برای ما اولویت ایجاد زیرساخت‌ها در شهرمان و توسعه‌محور است. با تکیه بر این دیدگاه، پروژه‌های بیشتری را برای رفاه حال مردم مناطق کم برخوردار کلید زدیم و امیدوارم تکمیل طرح‌های تفصیلی بتواند این پروژه‌ها را در مناطقی که ما فعلا نمی‌توانیم به آنها ورود داشته باشیم عملیاتی کند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.