| کد خبر: 137420 |

خادمی خبر داد:

◄ پیشرفت 85 درصدی آزاد راه تهران-شمال با پیمانکار ایرانی

در دو سال و نیم گذشته، پیمانکاران ایرانی پروژه پیشرفت 85 درصدی در پروژه داشته‌اند که این نشان‌دهنده توان فنی و مهندسی بالای ایران در صنعت راه‌سازی است.

تین نیوز

تمام پیمانکاران فعال در آزادراه تهران-شمال ایرانی هستند. خادمی با اعلام این موضوع گفت: در دو سال و نیم گذشته، پیمانکاران ایرانی پروژه پیشرفت 85 درصدی در پروژه داشته‌اند که این نشان دهنده توان فنی و مهندسی بالای ایران در صنعت راه‌سازی است.

به گزارش تین‌نیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در گفت‌و‌گو با رادیو جوان گفت: آزادراه تهران-شمال بزرگترین پروژه عمرانی کشور است و از لحاظ حجم، نوع کار و پیچیدگی‌های اجرا در کشور نمونه‌ دیگری ندارد که بخشی از تاخیر‌های اجرایی ناشی از همین موضوع است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص پیچیدگی‌های اجرای این آزادراه خاطر‌نشان کرد:‌ عبور از البرز یکی از سخت‌ترین و دشوارترین کارهای مهندسی است، سازند‌ زمین‌شناسی ویژه در مسیر، ریزش‌های متعدد در حین عملیات اجرایی به‌ویژه در حفر تونل‌ها پیشرفت پروژه را با  مشکلاتی رو‌به‌رو کرد.

وی تاکید کرد: اجرای بسیاری از سازه‌های این پروژه برای اولین بار انجام می‌شود که تجربه جدیدی در صنعت کشور است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 50 درصد طول منطقه یک این آزادراه از تونل و3 کیلومتر پل‌های عظیم و بخشی نیز از دیواره‌های حائل تشکیل شده است و احداث آنها با روش‌های خاص، نشان از توان فنی و مهندسی بالای کشور در صنعت راه‌سازی دارد.

خادمی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر مشاوران و پیمانکاران آزادراه تهران-شمال ایرانی هستند و با فعال شدن 6 پیمانکار ایرانی این پروژه از رکود خارج شد. در حالی که طی 17 سال گذشته با حضور پیمانکار چینی پیشرفت فیزیکی منطقه یک 30 درصد بود، این رقم در 2سال و نیم گذشته با توان فنی و مهندسی کشور به85 درصد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.