| کد خبر: 228060 |

◄ ۵۵ لکوموتیو مسافری قابلیت استفاده در سفرهای نوروزی را ندارد

یک مقام مسئول در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: از ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس در کشور حداکثر ۹۵ دستگاه از آن برای نوروز قابلیت استفاده دارد و مابقی نیاز، از لکوموتیوهای غیر مسافری تأمین شدند.

تین نیوز

یک مقام مسئول در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: از ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس در کشور حداکثر ۹۵ دستگاه از آن برای نوروز قابلیت استفاده دارد و مابقی نیاز، از لکوموتیوهای غیر مسافری تأمین شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت رجا، محمد رجبی با بیان اینکه تمام صنایع در کشور از جمله صنعت حمل و نقل ریلی سال بسیار سختی را به ویژه در زمینه اقتصادی پشت سر گذاشتند گفت: در جریان کامل مشکلات معیشتی کارکنان در مجموعه شرکت هستیم و تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی لازم به کار می‌گیریم تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی در خصوص هزینه‌ها و درآمد شرکت رجا گفت: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه داریم در حالی که تا انتهای سال با نگاه خوشبینانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت این در حالی است که بانک عامل قول داده است طی همین روزها تسهیلات را پرداخت کند.

مدیرعامل رجا ضمن اشاره به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها و کسری بودجه ۳۰ تا ۴۰ درصدی شرکت در سال ۹۹ افزود: پیگیری و دریافت بخشی از مطالبات گذشته رجا از شرکت‌ها، فروش تعدادی واگن فرسوده و دریافت تسهیلات از سازمان تأمین اجتماعی و… برخی منابع مالی در سال ۹۹ بودند که با درایت و هوشمندی مدیران و کارکنان رجا، توانستیم تا حدودی هزینه‌ها را جبران کنیم.

رجبی کمبود لکوموتیو را یکی از موانع بزرگ برای راه‌اندازی قطارهای جدید مسافری عنوان کرد و گفت: از ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس در کشور حداکثر ۹۵ دستگاه از آن برای نوروز قابلیت استفاده دارد که مابقی از لکوموتیوهای غیر مسافری تأمین شدند که باید هم در بخش باری و هم در بخش مسافری استفاده شود و قطعاً پاسخ‌گوی نیاز کشور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با وجود تمامی مشکلات، از آینده شرکت غافل نبوده و حدود ۳۰۰ واگن فرسوده را به حال خود رها نکرده‌ایم، گفت: کارگاه بازسازی رجا فعال است و از محل تبصره ۱۸ حدود ۴۵ میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌ها وام گرفته‌ایم و حدود ۸ واگن نیز به تازگی از یک واگن ساز داخلی تحویل گرفته‌ایم با این امید که بتوانیم سال ۱۴۰۰ را بدون ضعف و پرقدرت شروع کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.