| کد خبر: 195282 |

مدیرعامل رجا در مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان اعلام کرد:

◄ عزم رجا برای بازسازی و نوسازی واگن‌ها بر اساس بند "ق" و تبصره 18

راه‌آهن جای سختی برای کار کردن است و بدون مشارکت، همدلی، همراهی و کار جمعی ارکان حمل و نقل به‌ویژه بخش مسافری امکان ارائه خدمت به هم‌وطنان میسر نیست.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان با بیان اینکه امیدواریم همزمانی این جابه‌جایی با عید سعید غدیر موجب شود خیر آن به هموطنان و زائران بارگاه ثامن‌الحجج حضرت امام رضا (ع) برسد گفت: راه‌آهن جای سختی برای کار کردن است و بدون مشارکت، همدلی، همراهی و کار جمعی ارکان حمل و نقل به‌ویژه بخش مسافری امکان ارائه خدمت به هم‌وطنان میسر نیست.

به گزارش تین نیوز محمد رجبی افزود: از زمان منفک شدن رجا از راه‌آهن و انتقال به سازمان تأمین اجتماعی یک‌سری تعهدات بخش دولتی هم‌چنان بر عهده رجا باقی ماند که همه آن‌ها بدهی بود و بعضاً موجب بحران‌ شد، با این حال تلاش شد خدمات به نحو مطلوبی به هم‌وطنان ارائه شود.

وی با اعلام این‌که سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهام‌دار رجا حامی صنعت ریلی شد و در موضوع تأمین منابع برای نوسازی ناوگان کمک شایانی کرد، گفت: گرچه در 10 سال گذشته واگنی خریداری نشد ولی با حمایت‌های تأمین اجتماعی طی 3 سال گذشته تعداد 54 دستگاه واگن مسافری تولید داخل وارد ناوگان شرکت رجا شد.

مدیرعامل رجا به موضوع تأمین منابع مالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای خرید قطعات واگن‌های مسافری به ویژه ترن‌ست‌ها و ریل‌باس‌ها اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته برای تأمین قطعات قطارهای ترن‌ست و ریل‌باس از خارج از کشور دچار بحران شدیم تا جایی که قرار شد این قطارها متوقف شوند، ولی با حمایت‌ها و دستور ویژه مرحوم دکتر نوربخش –مدیر وقت سازمان تأمین اجاماعی-برای تأمین منابع مالی، تا حدودی از این بحران خارج شدیم ولی این مشکلات هم‌چنان پابرجاست و نیاز به حمایت ویژه دولت در این خصوص است.

رجبی با اعلام این که برای نوسازی ناوگان رجا، سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر 95 میلیارد تومان کمک مستقیم داشت افزود: بر اساس تصمیمات سازمان تأمین اجتماعی بنا شده بود حدود 120 میلیارد تومان به عنوان افزایش سرمایه به رجا واگذار شود که حدود 90 میلیارد آن محقق شد.

مدیرعامل رجا در خصوص بازسازی و نوسازی ناوگان با استفاده از بند "ق" و تبصره 18 که با دستور ویژه رئیس جمهوری و پیگیری‌های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه -آقای نوبخت- با امضای تفاهم‌نامه حدود 430 میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شد خاطرنشان کرد: با ظرفیت شرکت‌های داخلی مانند واگن پارس و احیا صنعت همین طور شرکت نوین صنعت رجا به عنوان شرکت مادر تخصصی فنی در زیرمجموعه رجا در تلاش هستیم طی سال‌های 98 و 99 بازسازی و نوسازی واگن‌های 30 سال به بالای رجا را به طور جدی به اتمام برسانیم که در حال حاضر اجرای این پروژه آغاز شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان در مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان با بیان این‌که راه‌آهن خراسان و مشهد یکی از مقاصد مهم مسافران در صنعت ریلی کشور بوده طوری که حدود 50 درصد قطارهای مسافری کشور در این محور تردد دارند گفت: روزانه بین 90 تا 100 رام قطار ورودی و خروجی به مشهد مقدس در حال تردد است که حدود 40 تا 45 هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند.

نصیری با اعلام جابه‌جایی 14 میلیون و 900 هزار مسافر در سال 97 در محور خراسان افزود: با توجه به تغییراتی که در زیرساخت‌های ریلی و ایستگاه‌ها هم‌چنین مسایل سیر و حرکتی برای تردد قطارها انجام شده در حال حاضر توقع جابه‌جایی تا ظرفیت 20 میلیون نفر در سال وجود دارد که با اعمال تغییراتی در ایستگاه مشهد پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت جابه‌جایی به 24 میلیون نفر برسد.

وی در خصوص کیفیت خدمات قطارهای محور خراسان اظهار داشت: با توجه به رتبه‌بندی و تنوع قطارها از 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره که در محور خراسان در حال تردد هستند شاهد تنوع در خدمات و افزایش کیفیت هستیم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان با بیان این‌که حدود 50 تا 60 درصد قطارهای در حال تردد در محور خراسان مربوط به شرکت حمل و نقل ریلی رجا بوده که نشان از سهم بالای این شرکت در جابه‌جایی‌های ریلی مسافری است گفت: بخش مهمی از تعمیرات و سرویس‌های فنی این قطارها در ایستگاه مشهد انجام می‌شود که این موارد با توجه به حساسیت‌ها نشان می‌دهد نقش مدیریت رجا در خراسان به چه میزان دارای اهمیت است.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از احمد یارمحمدی برای زحمات و تلاش‌ها در طول دوران تصدی مدیریت رجا در خراسان جهت ارتقا خدمات مسافری ریلی این شرکت، علیرضا هاشمی که پیش از این مدیر تدارکات رجا بود به عنوان مدیر جدید رجا در خراسان منصوب و معرفی شد.

احمد یارمحمدی نیز از این پس به عنوان مدیر تدارکات و امور قراردادهای شرکت رجا در دفتر مرکزی این شرکت به کار خود ادامه خواهد داد.

 این مراسم با حضور مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل راه‌آهن خراسان، مدیرکل تأمین اجتماعی، مدیران و مسوولان ذیربط در خراسان رضوی مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.