| کد خبر: 135937 |

◄ اجرای کامل مصوبه معافیت مالیاتی باعث جذاب شدن حمل‌ونقل ریلی می شود

مدیرعامل البرز نیرو با اشاره به اینکه با اجرای مصوبه معافیت مالیاتی بایستی مالیات بر ارزش افزوده در بخش ریلی گرفته نشود و قاعدتاً شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نباید مالیاتی برای هزینه‌های خود بپردازند گفت: این موضوع باید از ابتدای این مصوبه به طور اتوماتیک اجرا می‌شد ولی برخی شنیده‌ها حاکی از این است که سازمان امور مالیاتی در برابر اجرای کامل این مصوبه مقاومت می‌کند.

تین نیوز

مدیرعامل البرز نیرو با اشاره به اینکه با اجرای مصوبه معافیت مالیاتی بایستی مالیات بر ارزش افزوده در بخش ریلی گرفته نشود  و قاعدتاً شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نباید مالیاتی برای هزینه‌های خود بپردازند گفت: این موضوع باید از ابتدای این مصوبه به طور اتوماتیک اجرا می‌شد ولی برخی شنیده‌ها حاکی از این است که سازمان امور مالیاتی در برابر اجرای کامل این مصوبه مقاومت می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مجتبی لطفی، مدیرعامل شرکت البرز نیرو در خصوص مشکلات اجرای بحث معافیت مالیاتی برای شرکت های بخش خصوصی حمل و نقل ریلی اظهار داشت: منطق مالیات بر ارزش افزوده از زمانی که اجرا شد تا امروز هزینه جدیدی برای بخش ریلی نیست. شما مالیات بر ارزش افزوده را می‌گیرید و در جایی که سیاست‌های کلی می‌گوید هزینه می‌کنید و با این کار هزینه‌ها بالانس می‌شود. حالا که این مصوبه اجرا می‌شود و قرار است مالیات بر ارزش افزوده در بخش ریلی گرفته نشود قاعدتاً شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی نباید مالیاتی برای هزینه‌های خود بپردازند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: این موضوع باید از ابتدای این مصوبه به طور اتوماتیک اجرا می‌شد ولی برخی شنیده‌ها حاکی از این است که سازمان امور مالیاتی در برابر اجرای کامل این مصوبه مقاومت می‌کند.

 

مدیرعامل البرز نیرو با اشاره به اینکه خوشبختانه هم انجمن صنفی و هم راه‌آهن به دنبال انجام کامل این مصوبه هستندخاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم شاید نیاز به مصوبه جدیدی در این زمینه داریم تا این مشکل حمل‌ونقل ریلی به طور کامل حل شود. در ابتدای امر که این خبر منتشر شد همه خوشحال شدند که 9 درصد هم در زمینه هزینه‌ها و هم در زمینه درآمدها به بخش ریلی کمک می‌شود.

 

لطفی در پایان اظهار داشت: اجرای کامل این مصوبه باعث می‌شود که حمل‌ونقل ریلی بخش جذاب‌تری برای انتخاب باشد. این موضوع برای صاحب بار نیز جذابیت‌های فراوانی دارد اما اگر قرار باشد در بخش هزینه‌ها 9 درصد مالیات را بپردازد سیستم عملاً از داخل قفل می‌شود و شرکت‌های باری مجبور هستند 9 درصد به کرایه‌های خود اضافه کنند و افزایش نرخ بدهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.