بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

تشریح جزئیات ساخت خط ۹ متروی تهران و اعلام ایستگاه های تبادلی

​مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد جزئیات احداث خط ۹ مترو توضیحاتی ارائه کرد.

تین نیوز |

مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد جزئیات احداث خط ۹ مترو توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود درستی در مورد جزئیات ساخت خط ۹ متروی تهران، گفت: خط ۹ متروی تهران حدود ۵۲ کیلومتر با ۳۷ ایستگاه خواهد بود و شاخه شرقی و غربی دارد و یک ال(L) برعکس است و با خط احداث و تکمیل خط  ۱۱ مترو یک رینگ کمربند بیرونی تر از خط ۶ و ۷ است و با تکمیل دو خط ۹ و ۱۱ حلقه مترو بزرگترخواهد بود.

آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران

وی با بیان اینکه خط  ۹ مترو تقاطع با خط ۶ در ایستگاه دولت آباد دارد، افزود: خط ۹ مترو با  خط ۸ در محور خاوران، با خط ۷ مترو در امتداد محور بسیج و محلاتی، با خط ۴ در امتداد محور نبرد و پیروزی، با خط های ۸ و ۲ مترو در امتداد محور آیت و شهید سلیمانی، با خط ۳ در امتداد محور صیاد شیرازی، با خط ۱ مترو در امتداد محور حقانی، با خط ۶ مترو در امتداد محور همت و کوهسار، با خط ۱۰ مترو در امتداد محور همت و المپیک و با  خطوط تهران-کرج و ۱۱ مترو نیز در محدوده ایستگاه چیتگر ایستگاه تبادلی خواهد داشت.

درستی افزود: خط ۹ متروی تهران از ایستگاه متروی چیتگر واقع در خط ۵ متروی تهران (صادقیه - کرج و گلشهر) آغاز و با عبور از بلوار کوهک واقع در منطقه ۲۲ وارد بزرگراه آیت الله مهدوی کنی شده و در ضلع جنوب غربی تقاطع بزرگراه شهید همت و بزرگراه مهدوی کنی با ایستگاه متروی آیت الله مهدوی کنی در خط ۱۰ متروی تهران متقاطع شده و در حرکت به سوی شرق وارد بزرگراه شهید همت می شود.

وی ادامه داد: خط ۹ در ایستگاه متروی شهران از بخش شمالی خط ۶ متروی تهران متقاطع بوده و با عبور تقاطعی از توسعه غربی خط ۴ متروی تهران در ایستگاه متروی چهارباغ در تقاطع ضلع جنوبی بزرگراه همت و شمال میدان چهارباغ جنت آباد از طریق خیابان پارک واقع در ضلع شرقی محله پونک و بلوار همیلا به سمت بوستان نهج البلاغه و از طریق بلوار ایوانک محله شهرک غرب با عبور از بخش غربی خط ۷ متروی تهران در تقاطع ایستگاه متروی میدان صنعت از بلوار ایران زمین و خیابان ملاصدرا و عبور از میدان ونک وارد بزرگراه شهید حقانی می شود.

به گفته درستی، همچنین با عبور تقاطعی از ایستگاه متروی شهید حقانی واقع در خط ۱ متروی تهران وارد خیابان کوشا در محله کتابی شده و با احداث سه ایستگاه در محل میدان جوانان، تقاطع خیابان پاسداران و شهید گل نبی، خیابان فرخی یزدی محله ضرابخانه به صورت متقاطع از خط۳ متروی تهران در ایستگاه متروی شهید زین الدین رد می شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: خط ۹ متروی تهران در ادامه در ضلع جنوبی بزرگراه شهید زین الدین با احداث دو ایستگاه در میدان ملت محله مجیدیه شمالی و انتهای خیابان شهید کرد در ضلع غربی بزرگراه امام علی به سمت جنوب شرق متمایل خواهد شد و از اراضی ما بین محله شمیران نو و کوهک عبور و با احداث یک ایستگاه در بلوار هنگام مقابل اداره مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وارد خیابان شهید آیت شده و با عبور از بزرگراه رسالت در تقاطع ایستگاه متروی سرسبز واقع در خط ۲ متروی تهران و به عنوان ایستگاه ابتدایی بخش شمالی خط ۸ متروی تهران به سمت محله نارمک و میدان نبوت از خیابان دماوند عبور و از میدان امامت و محله نیروی هوایی در تقاطع خیابان پیروزی به صورت متقاطع بخش شرقی خط ۴ متروی تهران، ایستگاه متروی نبرد را پشت سرگذاشته و وارد محله چهارصد دستگاه و خیابان نبرد شده و با احداث یک ایستگاه در تقاطع بلوار پاسدار گمنام به سوی ابتدای بزرگراه شهید محلاتی سیر می نماید.

وی تأکید کرد: خط ۹ همچنین در بخش شرقی خط ۷ متروی تهران به صورت ایستگاه تقاطعی در ایستگاه متروی بسیج وارد بزرگراه بسیج شده و در ضلع جنوب شرقی میدان بسیج (سه راه افسریه) با ایستگاه دوم بخش جنوبی خط ۸ متروی تهران متقاطع شده و از مسیر جاده خاوران وارد محله مشیریه شده و با طی مسیر و احداث یک ایستگاه در بلوار صالحی این محله به سمت ضلع غربی بزرگراه امام علی سیر نموده و در تقاطع با ایستگاه متروی دولت آباد بخش جنوبی خط ۶ متروی تهران به پایان مسیر خود می رسد.

وی با بیان اینکه آغاز ساخت خط ۹ مترو از زمان مدیریت بنده در شرکت مترو در دستورکار قرار داشت و سرانجام پیگیری ها نتیجه داد و آماده کلنگ زنی احداث این خط هستیم، گفت: خط ۹ متروی تهران از روی خط ۵ در ایستگاه چیتگر آغاز می شود.

درستی در مورد مدل مالی ساخت خط ۹ مترو نیز با اشاره به حضور شرکت چینی برای ساخت این خط مترو تأکید کرد: شرکت چینی از شهرداری تهران پیش پرداختی نمی خواهد و تنفس خوبی برای شروع همزمان خطوط برای شهرداری تهران وجود دارد تا بعد از آن شهرداری به صورت نقد و غیر نقد هزینه ها را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه چینی ها نقشی در ساخت ندارند و مهندسان و کارگران ایرانی خط ۹ مترو را خواهند ساخت، گفت: البته شرکت چینی در تجهیزات غیر بومی علاقه دارند که تجهیزات را از چین بیاورند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.