| کد خبر: 272429 |

◄ فیلم| معرفی خطوط جدید مترو تهران

آلودگی هوا و ترافیک دو معضل اساسی تهرانی هاست. برای رفع این مشکل باید توسعه حمل ونقل عمومی با اولویت مترو در دستور کار قرار گیرد.

تین نیوز

مطالعات خطوط جدید طبق طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت از اواسط سال 1399 آغاز شد. طبق طراحی های صورت گرفته با احداث 4 خط جدید، حدود 175 کیلومتر مسیر و 130 ایستگاه به شبکه مترو تهران اضافه خواهد شد.

گزارش های پربازدید امروز را بخوانید:

◄ شاهکار جدید راه آهن ؛ گزینش بیت سوهان و زعفران از شعر آیینی !

 

اتوبوس برقی چینی محبوب زاکانی کی به خیابان های تهران می رسد؟


برای اولین بار، در انجام مطالعات خطوط جدید از مجموعه مشاوران شهرسازی و ترافیکی در تعیین موقعیت دقیق ایستگاهها و همچنین برآورد ظرفیت خطوط استفاده شده است. از مهمترین اقدامات انجام شده در مطالعات این 4 خط، بررسی اثرات احداث و بهره برداری از هر یک از ایستگاه های جدید بر میزان جذب مسافر سایر خطوط مترو تهران است.

ساخت تونل ها و ایستگاه ها، تامین ناوگان مورد نیاز و تجهیز شبکه خطوط جدید مترو، به ارزش پول امروز حداقل 400 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد. با احداث 4 خط جدید، روزانه حداقل 2/2 میلیون سفر به جمع استفاده کنندگان از شبکه مترو تهران افزوده شده و جمع کل سفرهای روزانه خطوط هفتگانه فعلی و چهارگانه جدید به حداقل 5 میلیون سفر در روز می رسد.

میزان صرفه جویی ناشی از کاهش مصرف بنزین و گازوئیل بر اثر ساخت خطوط جدید حداقل 800 میلیون لیتر در سال و به عبارتی 2400 میلیارد تومان به قیمت امروز حامل های انرژی است. احداث خطوط 8 تا 11 در هم افزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث ایجاد حلقه ای متصل و یکپارچه در شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی پایتخت شده و شکل پراکندگی ایستگاهها در مناطق مختلف را متعادلتر می سازد.

حجم ویدیو: 6.68M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 4 0

    امید داشتم توی طرح جدید یه خط حلقه ای داشته باشیم (مثل مترو ی مسکو یا برلین) ولی ناامید شدم

  • aliasghartaheri 5 0

    سلام به مسعولین دلسوز حمل ونقل عمونی وشهرداری...تهران به لندازه کافی از مترو برخوردار شده.ایا شهرهای غربیر.اندیشه.قدس.شهریار.ملارد..مال استان تهران نیستن..صبح مروم پیر وحوان در صف کیلومتری در سراسیاب ملارد واندیشه منتظر اتوبوس هستن واتوبوس ها هم هر طور دلشون میخاد رفتار میکنن ویا غروب در آزادی صف چند صد متری مردم اندیشه وملارد رو اسیر خود کردن خواهشا ترافیک جاده ملارد واندیشه به آزادی رو غروب برید ببینید تادمروم ساعت ها درگیر ترلفیک این مسیر ۳۰دقیقه ای بدون ترلفیک وبالای دو ساعت با ترافیک رو طی میکنن .خواهشا رسیدگی کنید ویک خط مترو نجات دهنده مروم لین شهرها ی استان تهران هست...

  • علی 0 2

    سلام
    با توجه ویدیو معرفی خطوط جدید مترو تهران 7,8,9,10,11 , در این ویدیو گفته شده که در ساعت اولیه صبح 236 هزار مسافر را جابجا خواهد کرد حالا ما با یه حساب سر انگشتی حسابی میخوایم بفهمیم که این 4 خط در یک ساعت چه در آمد هنگفتی نصیب شهرداری تهران خواهد کرد ، ما قیمت بلیط این ایستگاه 4 هزار تومان در نظر گرفتیم حالا حساب کنیم ببینیم چه درآمدی حاصل می شود
    236000*4000=944,000,000
    حال باقی خطوط مترو که چه درآمدی حاصل می کند بماند .

    این یه حساب کتاب ساده و سرانگشتی بود ، حساب کتاب تخصصی تر به عهده کارشناسان فن
    با تشکر

  • مهدی گزاوندی 3 1

    درخواست تسریع و راه اندازی متروي تهران اسلامشهر

  • ابراهیم کروژده 1 2

    خداقوت
    خداخیرتون بده.ازمسئولین محترم سپاسگزارم.

  • ناشناس 4 0

    لطفا نقشه فایل با کیفیت بالا بزارید که بزرگ شود و ایستگاه ها خوانده شود

  • ترابی 4 0

    چرا در نقشه جدید جایی برای مردم سرآسیاب وملارد وحومه نیست شما مسئولین لطف کنید ساعت ۴ونیم بامداد یه سری به صفهای اتوبوس این خطوط بزنید میفهمید ما چی میگیم ما قشر کارگر با چه بدبختی خودمونو به مترو بیمه وآزادی میرسونیم با این اتوبوسهای فرسوده این خطوط پدرپا وکمرمون در میاد ایا نباید فکری بحالمون بکنید الخصوص پائیز زمستون خانمها چه عذابی میکشندایا ملارد جزء تهران به حساب نمیادبیشترین قشر مسافر مترو رو ایندخطوط تامین میکنند

  • محمد 3 0

    لطفا برای متروپردیس هم فکری بکنید

  • علیرضا 2 0

    چهار راه پارک وی و برای مترو یه فکری بکنید مرکز صدا سیما جام جم تشکر

  • ناشناس 0 0

    مردمانی که داخل شهر تهران زندگی می کنند به مترو نیاز دارند اما به شبکه اتوبوس رانی خصوصا BRT و تاکسی ها هم دسترسی دارند اما مردمانی که :
    سمت پردیس بومهن رودهن با جمعیتی بیش از 200 هزار نفر
    سمت ورامین قرچک پیشوا با جمعیتی بیش از 500 هزار نفر
    سمت قلعه حسن خان , شهریار - اندیشه , فردیس ملارد و ... تا صفادشت با جمعیتی بیش از 2.5 میلیون نفر
    زندگی می کنند اساسا هیچگونه وسیله حمل و نقل عمومی درست , منظم و اقتصادی برای سفر به تهران در اختیار ندارند اتوبوس ها که داغون است معلوم نیست کی برسن کی مسافرگیری کنند کی حرکت کنند و کی برسند ! هزینه تاکسی بین شهری به شکل روزانه هم معقول نیست خصوصا برای اقشار ضعیف , همچنین این مناطق پر است از شهرک های صنعتی , کشاورزی و ... و قطب های علمی و این برای کارگران و دانشجویان هم سخت است پس نهایتا چاره ایی ندارند جز روشن کردن ماشین شخصی به مقصد تهران , بخش خیلی زیادی از بار ترافیکی و آلودگی هوا در شهر تهران محصول همین ضعف شدید شبکه حمل و نقل عمومی حومه است یعنی شما کل 11 خط مترو را هم راه بندازین سرویس کامل هم بدین باز سر همین قضیه حداقل 50 درصد گره و مشکل باقی می ماند دقت کنید که اگر خط مترویی از جایی مثل اکباتان احداث شود و تا فرودگاه پیام توسعه پیدا کند همین 1 خط مترو به جمعیتی معادل جمعیت استان آذربایجان شرقی سرویس خواهد داد سطح زیست و اقتصاد چنین جمعیتی را ارتقا خواهد داد حتی سطح زیست مناطق شمالی بزرگراه هم ارتقا پیدا می کند پس لطفا الویت بدهید به :
    1 . اتمام ساخت مترو اسلامشهر
    2 . اتمام ساخت خط 2 مترو کرج که مناطق پرجمعیتی مثل فردیس را به خط 5 مترو کرج تهران متصل کند
    3 . احداث فاز اول مترو 50 کیلومتری اکباتان فرودگاه پیام از اکباتان به موازات لشگری برای دادن سرویس به شهرک هایی مثل تهرانسر , کارخانه های این مناطق , مال های تجاری این مناطق تا قلعه حسن خان 320 هزار نفری که فعلا در این فاز , مناطق مجاور مثل منطقه شهریار هم بهره ببرن .
    این 3 مورد انجام شود قطعا وضعیت ترافیکی و آلودگی هوای خود شهر تهران هم خیلی بهتر می شود من خودم غرب تهران می شینم و می دونم سر صبح ها چه سیل جمعیتی از مناطق حومه غربی وارد شهر تهران می شن و همان سیل خودرویی چگونه عصرها از شهر تهران خارج می شن شما در مناطق جنوب غربی تا غرب شهر تهران , بیش از جمعیت کل کشور قطر , جمعیت ساکن و شناور دارید جمعیتی بیشتر از جمعیت استان هایی مثل یزد , لرستان , کردستان و ... و این مترو بزرگترین خدمت ملموس به مردم است خصوصا مردم زیر دهک 5 .

  • Za 0 0

    این خطوط خیلی عالی هستن. البته در صورتی که قطار هم به اندازه کافی وجود داشته باشه