| کد خبر: 248494 |

بازدید سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران از خط 5؛

توسعه پایانه مهرشهر قدمی در جهت کاهش فاصله حرکت قطارها

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.

تین نیوز

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در بازدید از خط ۵، از نزدیک مشکلات و موضوعات این خط را بررسی و دستوراتی در جهت افزایش ظرفیت پایانه مهرشهر صادر کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ حامد عباسی نامی در بازدید از خط ۵ با حضور در پایانه مهرشهر از نزدیک وضعیت سوله های تعمیر، نگهداری و انبارها را بررسی و برای رفع مشکلات، راهکارهایی ارائه کرد.

وی با تأکید بر اینکه پایانه ها به عنوان قلب تپنده هر خط برای تأمین جریان ایمن ناوگان در شبکه های ریلی شناخته می شوند و فرآیندهای مرتبط با کاهش ریسک در شاخص های بهره برداری، میزان آماده به کاری قطارها و انجام درست و صحیح و به موقع تعمیرات در این فضا انجام می شود افزود:  حفاظت بیشتر و دقیق تر از پایانه های مترو باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تاکید بر رفع نواقص بناهای فنی پایانه مهرشهر، مکانیزه کردن دروبین ها برای مانیتورینگ انبارها و اورهال دستگاه تر اش چرخ؛ از ایجاد یک سوله رنگ اورهال و اضافه کردن فضا برای پارک قطارهای خط ۵ و توسعه پایانه نیز خبرداد.

نامی همچنین از انشعاب این خط به راه آهن حد فاصله اتمسفر تا کرج در منطقه کلاک استان البرز نیز بازدید کرد و خواستار تعیین و تکلیف موارد حقوقی و حفاظتی این انشعاب شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از بیست و سه سال از بهره برداری خط ۵ متروی تهران می گذرد افزود: بعد از گذشت این همه سال، باید مشکلات حفاظتی و امنیتی خط انشعابی بر طرف شود .

نامی تصریح کرد این خط انشعابی با هدف انتقال قطار ها از ابتدای بهره برداری مترو راه اندازی شد و در حال حاضر می تواند به عنوان یک خط استراتژیک در زمان های بحران برای انتقال تجهیزات و یا وسایل امدادیی به مترو مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو در پایان از انشعاب راه آهن کرج تا مهرشهر به طول ۱۰ کیلومتر، بازدید و رهنمودهایی را در جهت بهره برداری و حفاظت از این خط ارایه داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.