| کد خبر: 198534 |

جابه‌جایی کالا در سیستان و بلوچستان ۴۱ درصد رشد داشت

چهار میلیون و ۹۴۹ هزار تن کالا در شش ماه نخست سالجاری در استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی در تناژ برخوردار است.

تین نیوز

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: چهار میلیون و ۹۴۹ هزار تن کالا در شش ماه نخست سالجاری در استان جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی در تناژ برخوردار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، محمدیاسین احمدیان  با بیان اینکه ۱۱۴ شرکت حمل‌ونقل داخلی استان کالاهای این مدت را جابه‌جا کرده‌اند، اظهار داشت: مواد نفتی و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آبهای آزاد بین‌المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه محسوب می شود، افزود: بیشترین حمل بار این مدت با یک میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۰۰ تن به شهرستان چابهار اختصاص داشت.

رئیس اداره حمل‌ونقل کالای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از ورود ۹۴ فروند کشتی حامل کالاهای استراتژیک و تجاری به همراه فرآورده‌های نفتی به بندر چابهار خبر داد و بیان کرد: شمار کشتی‌های ورودی به این بندر مهم کشور در مدت یادشده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ فروند ۴۹ درصد رشد داشته است.

احمدیان ادامه داد: یک میلیون و ۵۶۲ هزار و ۸۷۸ تن کالا در این مدت توسط کشتی‌های یادشده وارد بندر چابهار شده است که در مقایسه با سال گذشته در تناژ افزایش ۱۰۹ درصدی را نشان می دهد.

وی خاطر نشان کرد: هم اینک ۱۳۵ شرکت حمل‌ونقل داخلی در سیستان و بلوچستان مجوز فعالیت دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.