| کد خبر: 236501 |

تشکیل قرارگاه پشتیبانی لجستیک شهرهای کشور

معاون عمرانی وزیر کشور از تشکیل قرارگاهی برای پشتیبانی لجستیک شهرهای کشور خبر داد.

تین نیوز

معاون عمرانی وزیر کشور از تشکیل قرارگاهی برای پشتیبانی لجستیک شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جمالی نژاد در همایش معاونین عمرانی استانداری‌های سراسر کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های آنها گفت: مسائلی در کشور به عنوان برنامه‌های ریاست جمهوری در اولویت قرار دارد، برای مثال موضوعی که همیشه مورد تاکید وزیر کشور نیز بوده بحث معیشت مردم است. شهرداری‌ها در این عرصه می‌توانند بسیار کمک کنند. این نهاد می‌تواند از طریق میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌هایی که زیرمجموعه آنها هستند کمک بسیاری در این حوزه داشته باشند که در این راستا معاونین عمرانی استانداری‌ها می‌توانند ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: موضوع دیگری که در برنامه‌های ریاست جمهوری وجود دارد موضوع مبارزه با فساد است. به ویژه در حوزه پیشگیری در شهرداری‌ها که باید توسط معاونین عمرانی دنبال شود. در حقیقت باید فساد ستیزی به ویژه در شهرداری‌ها مورد تاکید قرار بگیرد.

از سوی دیگر در سفرهای استانی ریاست جمهوری مصوبات باید توسط معاونین عمرانی پیگیری شود.

معاون عمرانی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اقدام ملی مسکن یکی از دستور جلسات امروز است، افزود: در این جلسه برخی معاونین درخواست تفویض برخی اختیارات در حوزه اقدام ملی مسکن به معاونین عمرانی استان‌ها را مطرح کردند که قطعا این موضوع به وزیر کشور منعکس خواهد شد و به نظر می‌رسد که این اتفاق محقق شود. همچنین اصلاح طرح جامع مسکن که باید ظرف سه ماه آینده انجام شود. موضوع مهم دیگری است که معاونین عمرانی باید پیگیر آن باشند. چرا که بیس همه اقدامات در حوزه اقدام ملی مسکن همین طرح جامع است. شهرداری‌ها نیز می‌توانند پای کار ساخت مسکن ارزان قیمت باشند و در طرح جهش در حوزه مسکن نقش موثری را ایفا کند.

وی ضمن تاکید بر لزوم بارگذاری پروژه‌های عمرانی در تمامی استان‌ها در سامانه وزارت کشور قطعا با بارگذاری پروژه‌ها زمینه رصد پیشرفت پروژه‌ها امکانپذیر باشد. با توجه به اینکه انتخابات شوراها همزمان با ریاست جمهوری برگزار شده است تسریع در تعیین تکلیف شهرها و مدیریت شهری از اهمیت بسزایی برخوردار است. انتخاب شهرداران بر اساس آئین‌نامه سال ۱۳۹۷ شرایط احراز را برای افراد به گونه‌ای کرده است که افراد دارای تخصص و توانمندی‌های بیشتر انتخاب شوند. در حقیقت این آئین‌نامه شرایط متفاوتی را نسبت به آئین‌نامه قبلی فراهم کرده است تا افراد با توانمندی اجرایی و فنی بسیار بهتری انتخاب شود.  گزارشی در همین راستا به زودی به وزیر کشور ارائه خواهد شد.

جمالی نژاد با اشاره به موضوع آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرها اضافه کرد و افزود: قانون هوای پاک تصویب شده و در آن تکالیفی برای دستگاه‌ها تعیین شده است، لذا معاونین عمرانی در استان‌ها باید ضمن ورود جدی به این موضوع زمینه اجرای این قانون را در استان‌ها فراهم کند.

وی افزود: برای پروژه‌های زیرساختی در حوزه حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی جلساتی برگزار شده که مقرر شده در این حوزه دو کار به صورت همزمان اجرا شود. نخست آنکه تلاش کنیم زیرساخت لازم در شهرهای حاشیه ایجاد شود و در مرحله بعدی جلوی مهاجرت را بگیریم و جریان مهاجرت کند کنیم. متاسفانه علی رغم همه زحماتی که کشیده شده اما بحث حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در برخی از این مناطق همچنان دیده می‌شود. در دو سال گذشته ۳۱ استان هر یک شهرستانی را به عنوان کم برخوردار معرفی کردند و به این ترتیب شهرستان‌های کم برخوردار شناسایی شدند؛ لذا از دوستان می‌خواهم در این شهرستان‌ها اقدامات را پیگیری کنند. ما هم به صورت ویژه به آنها کمک می‌کنیم تا این تدبیر به سایر شهرستان‌ها نیز تسری پیدا کند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نیروی انسانی در شهرداری‌ها و لزوم چابک سازی بدنه شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: هنگامی که تغییر شورا و استقرار شهرداران جدید روی می‌دهد بعضا شنیده می‌شود که نیروهایی به شهرداری‌ها تحمیل می‌شود. یکی از مشکلات اساسی شهرداران ما علی رغم تاکیداتی که برای چابک سازی بدنه آنها انجام شده این است که متاسفانه بعضا با جذب نیروی انسانی بسیار فربه شدند. لذا معاونین عمرانی باید نسبت به تبدیل وضعیت‌ها و جذب نیروی انسانی با حساسیت بسیار زیادی اقدام کنند. در این حوزه ابلاغ‌هایی انجام شده که باید مورد توجه قرار گیرد. اگر هم در جایی نیاز است که نیروی انسانی کیفی وارد شود باید این اقدام با ساز و کار تعیین شده انجام شود.

وی تاکید کرد: در حوزه لوجستیک و تجهیزات اقدامات بسیار خوبی در سال‌های گذشته انجام شده و امسال نیز شرایط خوبی برای شهرداری‌ها رقم خواهد خورد که از جمله آن اختصاص ۱۷ درصد قیر رایگان به شهرداری‌ها و همچنین اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بخش حمل و نقل عمومی است.

معاون وزیر کشور با تاکید بر حساسیت وزیر کشور در حوزه پسماند و حمل و نقل عمومی، گفت: شب گذشته با دستور وزیر کشور قرارگاهی برای پشتیبانی لوجستیک شهرهای کشور تشکیل شد تا موضوعاتی همچون پسماند و تامین واگن برای شهرداری‌ها از طریق این قرارداد پیگیری شود. این کار بسیار ارزشمند و مؤثر است. از طریق این قرارگاه مبالغی برای زباله سوز استان‌های ساحلی و تامین واگن مترو شهرها اختصاص خواهد یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.