| کد خبر: 232072 |

اختصاص ۶۱۶ میلیارد تومان به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در ۸ سال گذشته

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌های کشور اختصاص یافته و زمینه اشتغال ۳۰۵۹ نفر از روستاییان را فراهم کرده است.

تین نیوز

 معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌های کشور اختصاص یافته و زمینه اشتغال ۳۰۵۹ نفر از روستاییان را فراهم کرده است.

به گزارش تین نیوز، علی قربانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۱۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح های درآمدزای دهیاری های کشور به ۱۳۳۳ طرح اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی با طرح های درآمدزای دهیاری ها در دولت یازدهم و دوازدهم آغاز شد، تصریح کرد: این طرح ها شامل ۶ محور کشاورزی، عمرانی، خدماتی، صنعتی، گردشگری و تامین ماشین‌آلات است.

معان امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: به منظور حمایت از طرح های درآمدزایی دهیاری ها از محل عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پست بانک ایران از سال ۱۳۹۵ این حمایت ها انجام شد.

وی تاکید کرد: با اجرای ۱۳۳۳ طرح درآمدزای دهیاری ها در روستاها، زمینه اشتغال برای ۳۰۵۹ نفر از روستاییان کشور فراهم شد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری و ایجاد اشتغال برای روستاییان، سبب تغییر نگرش دهیاران درخصوص نحوه تامین منابع مالی و تقویت تفکر اتکا نداشتن بیش از حد به کمک‌های دولتی برای مدیریت روستا شده است.

وی اعلام کرد: گسترش و ترویج فرهنگ کارآفرینی در روستاها و توجه بیشتر مدیریت‌های محلی به خلاقیت و نوآوری در مدیریت منابع و امور اقتصادی روستاها از نتایج مثبت اجرای طرح‌های نامبرده به ‌شمار می‌رود.

قربانی با بیان اینکه ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و حمایت و پشتیبانی از این نهادها برای افزایش درآمدهای محلی و خودکفایی مالی آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌های معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، افزود: تحقق اهداف مورد نظر از طریق اجرای طرح‌های درآمدزا در روستاها با محوریت دهیاری‌ها در حال انجام و پیگیری است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درخصوص فرآیند تصویب طرح درآمدزای دهیاری‌ها گفت: طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در قالب توجیه فنی و اقتصادی طرح و بر اساس چارچوب ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: در گام بعدی، این طرح ها برای بررسی اولیه به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ذیربط ارسال و درصورت تکمیل مدارک و رفع نواقص به حوزه معاونت امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ارسال می‌شود.

قربانی تاکید کرد: طرح‌های واصل شده از سوی استانداری‌ها در دبیرخانه کمیته ملی وام دهیاری‌ها بررسی و پس از تکمیل مدارک، تطبیق با چارچوب ابلاغی و توجیه‌پذیری اقتصادی طرح، موضوع در کمیته ملی وام دهیاری‌ها با حضور معاون امور دهیاری‌ها، معاون توسعه منابع و پشتیبانی و تعدادی از مدیران‌کل دفاتر ذیربط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نمایندگان پست بانک ایران طرح می‌شود.

وی گفت: باید توجه داشت که در بسیاری از روستاهای کشور، ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی پر بازده وجود دارد که در صورت شناسایی و بهره‌گیری از آنها، زمینه‌های تولید و اشتغال پایدار و مناسبی برای روستاییان فراهم و در نهایت منجر به رونق اقتصادی، ارتقای سطح رفاه، بهبود وضعیت معیشتی روستاییان و تثبیت جمعیت در این نواحی خواهد شد.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۳۷ هزار و ۱۱۹ روستا در کشور دارای دهیاری هستند و روستاییان از خدمات ارائه شده توسط نهاد دهیاری ها بهره مند می شوندکه شامل ۹۵ درصد از روستاهای کشور می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.