| کد خبر: 212331 |

◄ تشکیل کمیته تخصصی برای حل مشکلات تشکل‌های حمل و نقلی قزوین

یکی ازکارهای اولویت‌دار حوزه حمل و نقل، تشکیل کمیته حمل ونقل در استان قزوین برای بررسی و حل مشکلات اصناف و تشکل‌های حمل و نقل است.

تین نیوز

در 2 ماه اسفند و فروردین روند جابه‌جایی کالا در استان قزوین از رشد فزاینده‌ای برخوردار بوده است.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان این مطلب گفت: یکی از کارهای اولویت دار حوزه حمل و نقل، تشکیل  کمیته حمل و نقل در استان برای بررسی و حل مشکلات اصناف و تشکل‌های حمل و نقل است.

جواد حق لطفی در دیدار با سرپرست پایگاه خبری تحلیلی تین نیوز در قزوین افزود: شبکه راه‌های ارتباطی هر کشور شریان‌های حیاتی و یکی از عوامل مهم زیربنایی در رشد و شکوفایی اقتصادی و توسعه سیاسی آن محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در ادوار تاریخ ایران، استان قزوین همواره شاهراه اصلی کشور بوده و به لحاظ موقعیت مناسب کشاورزی، صنعتی و خدماتی و جایگاه حمل و نقلی به یکی از قطب‌های مهم توسعه تبدیل شده است.

حق لطفی تصریح کرد: تشکیل کمیته حمل و نقل گامی موثر برای رصد و بررسی موضوعات حمل و نقل استان است که دراین کمیته موضوعاتی که سال‌ها بلاتکلیف باقی مانده بود مانند ناوگان حمل و نقل اتوبوسی شمال قزوین که بدون توجه به نکات ایمنی مسافران را جابه‌جا می‌کرد و اکنون با احداث کانکس و صدور صورت وضعیت با حفظ نکات ایمنی در زمینه جابه‌جایی مسافر فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و استان که همزمان شاهد وقوع برف و باران سیل آسا در قزوین بودیم، حمل کالاهای اساسی و بازگشایی مسیرهای برف رو در اولویت قرار گرفت و حوزه حمل و نقل، چرخه اقتصاد در استان را با همکاری و همدلی رانندگان و کارکنان با حفظ سلامتی متوقف نکرد.

وی گفت: در اوج کرونا استان قزوین با ایجاد اتحاد و همدلی تشکل‌های صنفی کارفرمایی و کارگری رانندگان حمل و نقل کالای جاده‌ای و با افزایش ظرفیت جابه‌جایی کالا، طی 2 ماه اسفند و فروردین امید دشمن را به یاس مبدل کرد. 

دراین دیدار سید مرتضی نصری سرپرست تین نیوز استان قزوین با اشاره اینکه 9 درصد از تولید ناخالص ملی کشور در اختیار بخش حمل و نقل است و همین امر لزوم توجه جدی به حمل و نقل مضاعف می‌سازد، گفت: استان قزوین یکی ازاستان‌های پرظرفیت در زمینه حمل کالا و جابه‌جایی مسافر است که توجه جدی برای مرتفع ساختن مشکلات فعالان این بخش مورد نیاز است.

نصری بیان کرد: استان قزوین در کریدور شمال- جنوب و غرب و شرق کشور قرار گرفته که همین امر لزوم توجه جدی به زیرساخت‌های حمل و نقلی دوچندان می‌کند.

سرپرست پایگاه خبری تحلیلی تین نیوز قزوین افزود: حمل و نقل یکی ازمولفه‌های اقتصادی هر استان بوده و قزوین با داشتن توانمندی‌های صنعتی، کشاورزی، دامداری و صادراتی یکی از قطب‌های فعال در این زمینه در کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.