| کد خبر: 197334 |

راه‌اندازی پایانه ویژه زائران اربعین در همدان

پایانه ویژه زائران اربعین در ورودی همدان و در شهر مریانج با هدف پذیرایی، استراحت و جابه‌جایی زائران بازگشته از سفر راه‌اندازی می‌شود.

تین نیوز

 فرماندار همدان گفت: پایانه ویژه زائران اربعین در ورودی همدان و در شهر مریانج با هدف پذیرایی، استراحت و جابه‌جایی زائران بازگشته از سفر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین افشاری اظهار داشت: در این پایانه دو هزار دستگاه اتوبوس دست کم ۵۰۰ هزار زائر بازگشته از سفر اربعین را به شهرهای خود می‌رسانند. 

وی اضافه کرد: بر اساس تقسیم بندی ستاد اربعین کشور کار انتقال زائران پنج استان گیلان، مازنداران، قم، خراسان رضوی و شمالی از مرز مهران تا محل زندگی زائران به همدان واگذار شده است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: عملیات جابه‌جایی زائران اربعین پیش از این توسط پایانه مهران صورت می‌گرفت و امسال این بار سنگین بین سه استان کرمانشاه، همدان و اندیمشک تقسیم شده است.

افشاری با بیان اینکه در راه اندازی این پایانه اعتبار دولتی صرف نمی شود، تاکید کرد: از امکانات فنی و لوجستیک استان استفاده شده و هیات های مذهبی، اوقاف و امور خیریه و مردم مهمان نواز شهر همدان و مریانج در کار پذیرایی، تغذیه و خدمات دهی به زائران مشارکت می‌کنند.

وی یادآوری کرد: در این پایانه خدمات پزشکی از طریق استقرار گروههای فوریت های پزشکی و هلال احمر به زائران نیازمند درمان ارائه می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه ۲ هزار دستگاه اتوبوس در دو مرحله کار حمل و نقل زائران را انجام می دهند، افزود: زائران پنج استان یاد شده توسط این اتوبوس ها از مرز مهران به همدان منتقل شده و در این پایانه خدمات لازم را دریافت کرده و پس از استراحتی کوتاه با اتوبوس و راننده های تازه نفس مسیر سفر را ادامه داده و به مقصد مورد نظر می‌رسند.

به گفته افشاری این پایانه به مدت یک هفته دایر می‌شود و ۷۵ ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف استان همدان دایر و به زائران سراسر کشور که از این مسیر گذر می‌کنند، سرویس دهی می کند.

همدان بر سر مسیر عتبات عالیات واقع شده و بزرگراه کربلا از این شهر می گذرد؛ سال گذشته حدود ۲ میلیون زائر اربعین از همدان عبور کرده و پذیرایی شدند که طبق پیش بینی فرماندار امسال این رقم ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.