| کد خبر: 183804 |

◄ اجرای ساماندهی و استانداردسازی علائم هشدار دهنده و اطلاعاتی جاده‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، از پیشرفت 95 درصدی طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری و انتظامی راه‌های اصلی و فرعی استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، از پیشرفت 95 درصدی طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری و انتظامی راه‌های اصلی و فرعی استان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز وبه نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان، محمدرضا نازک‌کار از اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری ، هشداردهنده و اطلاعاتی راه‌های اصلی و فرعی استان خبر داد و اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری طرح ساماندهی و استانداردسازی با تلاش و پیگیری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان 95 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان در خصوص اهداف اجرای این طرح، گفت: ارتقای ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیک و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده‌ها در محورهای اصلی و فرعی مطابق آخرین تغییرات صورت پذیرفته که از عمده‌ترین اهداف ما در اجرای این طرح افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده درراه‌های ارتباطی روستایی به راه‌های اصلی و فرعی استان است.

این مقام مسئول افزود: در فاز کامل این طرح۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده که با تقبل سهم ۵۰ درصدی از اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست.

نازک‌کار، با اشاره به این امر که علائم و تابلوهای راهنمای جاده اعم از اخباری، هشداری و … الفبای اولیه ایمنی برای کاربران جاده‌ها محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: توجه به این نکته که استان گیلان، استانی گردشگرپذیر بوده و همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران است لذا باید به درستی در مسیرهای توریستی استان هدایت شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان یادآور شد: وجود شرایط خاص آب و هوایی در استان موجبات تسریع روند فرسودگی تابلوها و علائم راهنمای مسیر در محورهای استان می شود لذا در این راستا نیز اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان طی برنامه‌ریزی مدون و به صورت مستمر اقدام به تعویض، اصلاح و به‌روزرسانی این علائم کرده که در این زمینه طی سال گذشته بیش از 25 هزار علائم اخطاری و انتظامی، هشداردهنده و اطلاعاتی در جاده‌های استان در حال نصب و اجرا است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.