| کد خبر: 181833 |

◄ برگزاری شصتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان

شصتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان برگزار شد.

تین نیوز

شصتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان گیلان باهدف ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان، علی اوسط‌اکبری‌مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه طی سخنانی ضمن تاکید براثر آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک بر روی تصادفات رانندگی گفت: تنها در سایه آموزش است که ما می‌توانیم به یک دستاورد ماندگار در حوزه ایمنی تردد دست‌یابیم.

وی در ادامه با اشاره به وجود آمار بالای تصادفات عابرین و موتورسواران در استان گیلان افزود: گرچه تاثیر آموزش میدانی در اقشار بزرگ‌سال جامعه غیرقابل‌انکار است، ولی بی‌شک مؤثرترین راهکار جهت نهادینه کردن فرهنگ ایمنی توجه خاصی به امر آموزش به‌ویژه در سطح اقشار کم سن و سال جامعه نظیر دانش آموزان مقاطع ابتدایی و حتی پیش‌دبستانی است.

در ادامه این نشست نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان و دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان گیلان طی سخنانی ضمن معرفی ساختار جدید کمیسیون گفت: طبق مصوبه جدید هیات دولت دبیرخانه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان از اداره کل راه و شهرسازی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تغییر یافت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های عملیاتی جهت پیاده‌سازی اقدامات ایمنی تردد اشاره کرد و گفت: توسعه نقش نهاد راهبر در راستای ایفای وظایف مدیریت اقدامات ایمنی، غربالگری شبکه راه‌ها ارتقای ایمنی عابران پیاده، ارتقای ایمنی در عملیات ساخت و نگهداری راه‌ها، اجرای برنامه‌های آموزشی، کنترل و نظارت هدفمند بر رفتار رانندگان پرخطر و توسعه آموزش‌های فنی و تخصصی موردنیاز شاغلین بخش حمل‌ونقل از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی مدنظر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان گیلان است.

وی در ادامه به معرفی طرح‌های موفق آموزش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در زمینه ارتقا فرهنگ ترافیکی پرداخت و استمرار برگزاری برنامه‌های مذکور را در کاهش تصادفات رانندگی موتر دانستند.

در این نشست فرمانده پلیس‌راه استان، گزارشی از تصادفات 10 ماهه و اقدامات آموزشی پلیس‌راه استان در راستای کاهش تصادفات پرداخت.​

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.