| کد خبر: 180695 |

◄ برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه محور جیرفت-ساردوئیه

با توجه به اهمیت حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و با استناد به تبصره یک ذیل ماده شش اصلاح قانون ایمنی راه و راه‌آهن، دستورات لازم برای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جمع‌آوری کانکس‌های غیرمجاز در حاشیه محور دلفارد–ساردوئیه به اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده‌شده است.

تین نیوز

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه، گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و با استناد به تبصره یک ذیل ماده شش اصلاح قانون ایمنی راه و راه‌آهن، دستورات لازم برای تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جمع‌آوری کانکس‌های غیرمجاز در حاشیه محور دلفارد–ساردوئیه به اداره حقوقی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داده‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان، آیت قیصری افزود: ساخت هرگونه رستوران، مغازه، آلاچیق، کارواش، باسکول و مصالح‌فروشی، کانکس و هرگونه احداث بنا بدون دریافت مجوز قانونی و استعلام از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان در حریم راه ممنوع است.

قیصری تصریح کرد: راهداری با استناد به ماده 17 قانون اصلاح ایمنی راه‌ها مصوب سال 1379 موظف است تا به کمک دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی و با استفاده از ادوات مکانیکی و راهداری، این ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تخریب کند. وی بابیان این‌که ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می‌شود گفت: جلوگیری از این ساخت‌وسازها زمینه‌ساز سلامتی و ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی است.

 قیصری اظهار کرد: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوز برای احداث تاسیسات در حریم راه‌ها کند، چراکه منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی انجام هرگونه ساخت‌وساز و ایجاد تاسیسات در حریم راه را منوط به کسب مجوز از اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان دانست و از اداره حقوقی این اداره‌کل خواست با جدیت و توجه به دستورات قضایی نسبت به برخورد با تخلف‌های احتمالی و صورت گرفته اقدام کنند.

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه به افراد متخلف هشدار داد، گذاشتن و بهره‌برداری از هرگونه کانکس و جانمایی در حریم راه در محور دلفارد ساردوئیه و در دیگر از راه‌های حوزه استحفاظی این بخش ممنوع است و با متخلفان به‌شدت برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.