| کد خبر: 178865 |

◄ آموزش های ترافیکی در مدارس حاشیه جاده‌های کرمان

آموزش‌های ترافیکی در مدارس حاشیه جاده‌های استان کرمان به 1000 مورد رسید.

تین نیوز

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها از سال 83 با شناسایی 11 مدرسه آغاز و تاکنون بیش از هزار مدرسه در شمال و جنوب استان کرمان مورد آموزش ایمنی عبور و مرور قرارگرفته اند و در سال تحصیلی جاری نیز تعداد 55 مدرسه دخترانه و پسرانه در حوزه شمال استان تحت فراگیری آموزش های ترافیکی بودند.

به گزارش  تین نیوز و به نقل از راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها به عنوان یک طرح ضروری و حساس اجتماعی از دیدگاه اقتصادی، امنیتی و رفاهی در جوامع مختلف مطرح است و چون دانش آموزان به عنوان آسیب پذیرترین گروه از میان عابران پیاده هستند آموزش ایمن سازی مدارس در استان به صورت تئوری و فیزیکی انجام می شود.

حاج سید علیخانی تصریح کرد: برگزاری طرح های ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها و ارتقا ایمنی پنج گانه نقش موثری در کاهش تصادفات داشته و با توجه به اینکه بخشی از تلفات جاده ای را عابرین پیاده بخصوص افراد زیر 18 سال و محصلین تشکیل می دهند، این طرح با افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان توانسته تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی یادآور شد: ارتقا فرهنگ و آگاهی های ترافیکی بین قشر آسیب پذیر و کاهش تلفات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها از اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان افزود: ما معتقدیم بهترین راه فرهنگ سازی اجرای قوانین و مقررات، آموزش صحیح از دوران ابتدایی هست با اجرای این طرح از سال 83 تاکنون تعداد تلفات دانش آموزی در حاشیه جاده ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بدون شک دانش آموزان به دلیل ویژگی کودکانه خود قادر به تشخیص خطرهای عبور و مرور جاده ای نیستند بنابراین آموزش مسائل ایمنی و رفتار صحیح ترافیکی به آن ها، با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن سازی مسیر تردد به مدارس دارای اهمیت زیادی است.

حسین حیدری یار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و ناظر اجرای طرح نیز گفت: به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کافی از خطرات ترافیکی، این قشر بیشتر از دیگر کاربران جاده ای در معرض خطر قرار داشته و از گروه های بسیار آسیب پذیر به شمار می روند، لذا در سال جاری تعداد 55 باب مدرسه از شهرستان های زرند، بم، بافت، سیرجان، ریگان، انار، ارزوئیه، بردسیر، راور، کوهبنان، رفسنجان و کرمان پیش بینی شده بود که آموزش های ایمنی در این شهرستان ها با استفاده از توان بخش خصوصی و تحت نظارت عالیه این اداره کل اجرایی گردید.

حیدری یار با اشاره به این نکته که تصادف بادانش آموزان بیشتر در نقاطی رخ می دهد که سرعت نسبی وسایل نقلیه موتوری بیشتر و مشکل دیدن و دیده شدن برای رانندگان و دانش آموزان وجود دارد، یادآور شد: در این طرح دانش آموزان نسبت به خطرات ناشی از عبور از طول و عرض جاده آشنا شدند. که در این راستا آموزه های ترافیکی به صورت عملی و تئوری، همراه با نمایش های موزیکال با جذابیت خاصی به دانش آموزان اجرا گردید.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان موضوعات آموزشی این طرح را مفاهیم کلی ترافیکی و شناخت خطرات جاده، آموزش عبور از طول و عرض جاده، تجهیز و آموزش گذربانان مدرسه (پلیس مدرسه)، آشنایی با رفتارهای غلط ترافیکی دانش آموزان، آشنایی با نقاط ایمن و مناسب برای عبور از طول و عرض جاده، شناخت تجهیزات راهنمایی و رانندگی ازجمله چراغ های راهنمایی، تابلوها و خط کشی ها و... عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.