| کد خبر: 172003 |

◄ افزایش 300درصدی بودجه راه استان اردبیل

احداث بزرگراه در استان اردبیل نیازمند یک‌هزار و ۴۰۰میلیاردتومان اعتبار است. محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: بعید به‌نظر می‌رسد که این اعتبار تا دو یا سه سال آینده تأمین شود.

تین نیوز

احداث بزرگراه در استان اردبیل نیازمند یک‌هزار و ۴۰۰میلیاردتومان اعتبار است.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب گفت: بعید به‌نظر می‌رسد که این اعتبار تا دو یا سه سال آینده تأمین شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حیدری در جلسه کارگروه کاهش تصادفات در دادگستری اردبیل اظهارکرد: استان اردبیل در تردد بزرگراه‌ها رتبه ۲۴ و برخورداری از بزرگراه‌ها رتبه ۲۷ کشور را دارد و ما تلاش می‌کنیم آمار تردد و برخورداری از بزرگراه‌ها را به هم نزدیک‌تر کنیم.

او بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی براساس تردد در محورها مجوز توسعه بزرگراه‌ها را صادر می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل تصادفات نبود بزرگراه در این استان نیست، چراکه اگر به احداث بزرگراه باشد کمترین تصادفات را در محور اردبیل–آستارا با بیشترین تردد شاهد هستیم درحالی‌که ۲۱ هزار وسیله‌نقلیه در این محور تردد می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از مطالعه احداث تمام بزرگراه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: تنها محوری که در پیوست قانون بودجه ردیف اعتباری ندارد سه‌راهی سربند به مشکین‌شهر است درحالی‌که بیشترین تصادفات در این محور اتفاق می‌افتد.

او بابیان اینکه اعتبارات حوزه راه این استان در قیاس با سایر استان‌ها افزایش چشمگیر ۳۰۰درصدی داشته است، تصریح کرد: بودجه ۱۶میلیاردتومانی سال گذشته به بیش از ۷۰میلیاردتومان افزایش‌یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضرورت ارائه نظرات کارشناسی را در حوزه راه‌سازی و وقوع تصادفات و ارائه پیشنهادات برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای یادآور شد و خاطرنشان کرد: تنها ۱۰درصد تصادفات در نقاط حادثه‌خیز اتفاق افتاده درحالی‌که ۹۰درصد تصادفات در مقطع حادثه‌خیز بوده است.

حیدری با اشاره به اینکه در شمال استان اردبیل آمار ترددها متناسب با وضعیت جاده‌ها نبوده و ما مصمم به تکمیل بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی در این محور هستیم، گفت: برای ایمن‌سازی محور سربند–مشکین‌شهر که تردد ۶هزار وسیله‌نقلیه در آن گزارش‌شده ما به ۳۰میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم زمینه تأمین و اجرایی شدن پروژه‌ها فراهم‌آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل محدودیت منابع مالی را یادآور شد و اظهارکرد: ما درحالی‌که ۹۰۰میلیاردتومان اعتبار برای ارتقای جاده‌های استان نیاز داریم سالانه ۳۰میلیاردتومان تأمین اعتبار انجام می‌شود که تخصیص آن نیز ۱۰میلیاردتومان است.

حیدری گفت: از ۱۳۰کیلومتر بزرگراه موجود در استان ۳۰کیلومتر در شمال استان اردبیل است که ما برای احداث ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در شمال این استان  به ۹۰۰میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم درحالی‌که احداث بزرگراه در برخی از محورها هیچ توجیه عمرانی و اقتصادی ندارد.

استان اردبیل به‌دلیل قرارگیری در مسیر کریدور خلیج‌فارس دریای سیاه ازنظر ترانزیتی اهمیت زیادی دارد و توسعه راه‌ها در این استان می‌تواند کمک زیادی به رشد ترانزیت کشور بکند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.