| کد خبر: 163500 |

◄ ترافیک سنگین در راه‌های منتهی به استان‌های شمالی

نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به لزوم مدیریت سفر از سوی مردم اشاره کرد و گفت: امروز اوج سفرهای رفت و اوج سفرهای برگشت در هفته اول فروردین است و بیشترین حجم ترافیک در جاده‌های کشور شکل‌گرفته است.

تین نیوز

نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به لزوم مدیریت سفر از سوی مردم اشاره کرد و گفت: امروز اوج سفرهای رفت و اوج سفرهای  برگشت در هفته اول فروردین است و بیشترین حجم ترافیک در جاده‌های کشور شکل‌گرفته است.

به گزارش تین نیوز،  مهران قربانی گفت:  هم اکنون حجم ترافیکی جاده‌های مازندارن و گیلان 84 درصد است و در استان مازندران ۲۹۰ هزار انباشت خودرو و استان گیلان ۲۲۶ هزار انباشت خودرو وجود دارد.

او در ادامه گفت: این در حالی است که  ظرفیت جاده‌های  استان گیلان و مازندران  به سمت تهران در حالت  عادی ۱۰ درصد و در بیشترین حالت به  ۱۵درصد می‌رسد بنابراین اگر ضرورتی برای بازگشت مسافران وجود ندارد سفر خود را به‌روزهای آتی موکول کنند.

قربانی درباره وضعیت راه‌های منتهی به شهرهای شمالی کشور گفت: در حال حاضر بیشترین حجم سفر در محورهای کرج - قزوین، کرج - چالوس و رودهن - آمل گزارش‌شده است و همچنین در  محورهای کرج - چالوس و هراز حجم ترافیک بسیار بالا است.

نماینده سازمان راهداری کشور گفت: برای داشتن سفری ایمن به موضوعاتی مانند خستگی و خواب‌آلودگی، حواس‌پرتی و سرعت‌بالا به دلیل مسافت طولانی توجه داشته باشند.

او درباره اقدامات صورت گرفته برای مسیرهای پرتردد گفت: گلوگاه‌های مستعد ترافیک از دو هفته قبل از آغاز سفرهای نوروزی شناسایی‌شده و با محافظ بتنی و استوانه‌ای ایمنی علامت‌گذاری شده است.

به گزارش صداوسیما، او  به حضور بازرسان نامحسوس درکل شبکه راه‌های کشور  اشاره کرد و گفت: ۲ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور با حضور این بازرسان بررسی می‌شود و هر موردی از طریق این بازرسان به سازمان‌های مسئول گزارش خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.