| کد خبر: 145597 |

رشد ترانزیت به ۲۴ درصد رسید

آمارهای پنج ماهه سازمان راهداری نشان از رشد ۲۴ درصدی ترانزیت از ابتدای امسال دارد.

تین نیوز

آمارهای پنج ماهه سازمان راهداری نشان از رشد ۲۴ درصدی ترانزیت از ابتدای امسال دارد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام این سازمان در پنج ماه ابتدایی سال ۱۳۹۶ بیش از چهار میلیون و ۱۸ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در طول این مدت یک میلیون و ۲۲۹ هزار تن از ترانزیت به مواد نفتی و دو میلیون و ۷۸۹ هزار تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص یافته است. در حوزه کالاهای غیرنفتی مازوت، پارچه، قطعات اتومبیل و مواد غذایی اصلی‌ترین کالاهای جابه‌جا شده بوده‌اند.

مانند گذشته همچنان بندر شهید رجایی مهم‌ترین بندر اقتصادی و مرز ایران بوده که در این راستا ۳۵ درصد کل ترانزیت کالا را به خود اختصاص داده است. پس از رجایی مرزهای پرویزخان، با ۲۰ درصد با بازرگان با ۱۰.۴ درصد و شهید باهنر با هشت درصد قرار گرفتند.

در حوزه تردد کامیون‌ها نیز ماشین‌های ترانزیتی از مبدا عراق به سمت امارات متحده عربی، از امارات به سمت افغانستان و از امارات به سمت عراق بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.

رشد آمار ترانزیتی در ماه‌های ابتدایی امسال در حالی رقم خورده که در سال‌های قبل بنا به دلایل مختلف امکان ثبت رشد قابل توجه در این حوزه وجود نداشت. سازمان راهداری اعلام کرده ایران با استفاده از امکانات جغرافیایی و اقتصادی خود به دنبال آن است که درحوزه ترانزیت این رشد ثبت شده را ادامه داده و گسترش دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.