| کد خبر: 13267 |

تخصیص ۴۱۰ میلیارد ریال برای روکش جاده های اردبیل

تین نیوز | معاون وزیر و رئیس راهداری و حمل و نقل کشور از اختصاص اعتباری بالغ بر 410 میلیارد ریال برای روکش و ایمن ساختن جاده های استان اردبیل خبر داد.
 
 داود کشاورزیان عصر چهارشنبه در سفر به این استان و دیدار با استاندار اردبیل اضافه کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل اختصاص یافته است.
 
وی با تاکید بر اینکه وضعيت راه‌های این استان با توجه به گردشگری بودن باید مورد توجه قرارگیرد، ادامه داد: تامین ایمنی سفرهای شهروندان یکی از مهمترین اهداف این سازمان بوده و در این زمینه اعتبارات ویژه به استان ها تخصیص داده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد که البته براي نگهداري مطلوب راه‌ها به اعتباري بيش از ميزان موجود نياز است، براین اساس اعتبار مناسبی امسال به ادارات‌كل حمل‌و نقل و پايانه‌هاي سراسر كشور براي تكميل پايانه‌ها، ساخت قرارگاه پليس‌راه و ايمن‌سازي راه‌ها اختصاص یافته و خواهد یافت.
 
وی تصريح كرد: مقرر شده 16 هزار ميليارد ريال اعتبار به ادارات‌ كل راه و شهرسازي استان‌ها با هدف بهسازي و روكش آسفالت راه‌ها با اولويت راههاي شرياني و انجام اقدامات كم‌هزينه تخصيص يابد.
 
کشاورزیان تخصیص این اعتبارات را با اولويت ارتقاي ايمني و پس از آن با اولويت حفظ سرمايه دانست و برلزوم جهت افزايش سطح خدمات جاده اي به ويژه در جهت اصلاح و رفع نقاط و مقاطع پرحادثه و ايمن‌سازي جاده‌ها با نصب علائم، نيوجرسي، گاردريل ، اقدامات زود بازده و ساير عمليات راهداري تاکید کرد.
 
وی با اشاره به اجرای طرح های متعدد در حوزه راه و نیز پایانه در این استان متذکر شد: سالن مسافری پایانه بیله سوار هم اکنون با 90 درصد پیشرفت در حال اتمام بوده و تلاش می شود که تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
 
رئیس راهداری و حمل و نقل کشور با اشاره به تجهیز این طرح به تمام امکانات رفاهی و خدماتی یادآور شد: تاکنون برای اجرای این پروژه بالغ بر 80 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان و استان هزینه شده است.
 
استاندار اردبیل نیز در این دیدار بر ضرورت توجه به حوزه راه و حمل و نقل در این استان تاکید کرد و افزود: اردبیل به عنوان یک استان گردشگری در کشور و نیز مرزی بودن بویژه قرار داشتن در مسیر ترانزیتی باید در حوزه راه و حمل و نقل به توسعه پایدار دست یابد.
 
مجید خدابخش توسعه راه و حمل و نقل را عاملی در توسعه استان برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر در زمینه زیر ساخت های حوزه راه با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با تخصیص اعتبارات ویژه به خصوص با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی رفع شود.
 
وی در این خصوص حمایت مجموعه استان را از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه توسعه زیر ساخت های این حوزه اعلام کرد و جذب سرمایه گذاری ها را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.