| کد خبر: 257205 |

سرنوشت کروزهای جام جهانی قطر چه شد؟

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از این کشتی های کروز در بوشهر و دیگری در بندر عباس بلااستفاده مانده است

تین نیوز

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در حال حاضر یکی از این کشتی های کروز در بوشهر و دیگری در بندر عباس بلااستفاده مانده است

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، پیش از برگزاری جام جهانی در قطر ، بخش خصوصی در ایران توانست نسبت به تامین دو فروند کشتی کروز برای جابه جایی مسافران از ایران به قطر اقدام کند و قرار بر این بود که این دو فروند کروز از بندر بوشهر علاقه مندان به تماشای مسابقات جام جهانی به دوحه برسانند اما در آستانه آغاز جام جهانی، قطر اعلام کرد که در پذیرش کشتی های کروز محدودیت دارد و اجازه جابه جایی مسافر را به کشتی های کروز را نداد.

پس از آن هر چند قرار شد از این کروزها برای سفرهای دریایی خارجی و گردشگری بین جزایر داخلی استفاده شود اما خبری از سفرهای دریایی با کروز وطنی نشد در حالیکه برای تامین این کشتی ها سرمایه گذاری قابل توجهی شده بود.                 

علی نازی، معاون سازمان بنادر درباره آخرین وضعیت دو فروند کشتی کروز در آب های ایران اظهار داشت: این دو فروند کشتی کروز از اموال بخش خصوصی هستند، در یَد دولت نیستند که بتوانیم برای بکارگیری این کشتی های کروز در سفر و گردشگری دریایی برنامه ریزی داشته باشیم اما در طول یک سال گذشته تسهیلاتی برای مالک این دو فروند کشتی کروز فراهم کردیم

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از این کشتی های کروز در بوشهر و دیگری در بندر عباس بلااستفاده مانده است، تاکید کرد: ظرفیت یکی از این کروز ها 680 صندلی با ظرفیت پذیرش 120 خودرو است و کشتی کروز سانی هم به صورت هتلینگ است و ظرفیت بیشتری دارد و در ایران تنها کشتی های کروز محسوب می شوند.  احتمالا برای مالک عدم استفاده از این دو فروند کشتی کروز به صرفه تر است، در حالی که کشتی چه حرکت کند و چه بلااستفاده بماند هزینه نگهداری قابل توجهی دارد و در شرایطی که از آن استفاده نشود تنها هزینه سوخت موتور از مجموع هزینه ها کسر می شود  

معاون سازمان بنادر با بیان اینکه تسهیلات خوبی برای استفاه از این کشتی ها در نظر گرفتیم، گفت: از جمله این تسهیلات، تسهیل گری در بخش تعمیرات و تعرفه ها بوده و همچنین در بخش تخصیص سوخت یارانه ای  مصوباتی داشتیم و رایزنی و مذاکرات با کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شد تا با استفاده از این کشتی ها خط مسافری منظم برقرار شود. با وجود این تعدد تسهیلات و مشوق ها باید بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه عزم و اراده داشته باشد و سازمان بنادر به عنوان دولت وظایف خود را برای تسهیل گری انجام داده است.

نازی ادامه داد:  البته ناگفته نماند هنوز با توجه به این مصوبات انجام شده و تفاهمات انجام شده اما هنوز تخصیص سوخت یارانه ای تخصیص داده نشده و نمی دانیم علت مخالفت وزارت نفت چه بوده و چرا به اجرا نمی رسد اما تمام موافقتنامه ها و مصوبات صورت پذیرفته و اجرای این مصوبه 80 درصد بر قیمت تمام شده سفرهای دریایی اثر می گذارد بطوریکه قراربر این است با اجرای این مصوبه 80 درصد سوخت مورد مصرف یارانه ای و 20 درصد به صورت بانکرینگ تامین شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    حتما مالک خصوصی از وجوه سازمان بنادر وام گرفته و تسهیلات داده شده

  • محمد 0 0

    این از توافقات بی اساس با همسایگان در خصوص همکاری های بندری و دریایی که تاکنون ره بجایی نبرده . این کشتی فقط در مسیرهای مسافری خصوصا بین بندرعباس و قشم که مسافر سالانه اش به چند میلیون نفر میرسد میتوان استفاده کرد که ان هم شرکت تعاونی شناورهای مسافری در بندرعباس اجازه تردد نخواهد داد تازه مشکل سوخت هم خواهند داشت که سازمان بنادر برای هیچکدام از فعالیت ها فکر نکرده و حالا هم جناب علی نازی میفرمایند فعالیت این کروز ها بما ربطی ندارد البته در مسیر باهنر - شارجه و چابهار شارجه میتوانند فعالیت داشته باشند .