| کد خبر: 255402 |

خطوط ریلی در راه آهن شرق ایمن سازی می شوند

سرپرست اداره کل راه آهن شرق از ایمن سازی خطوط ریلی در راه آهن شرق خبرداد.

تین نیوز

سرپرست راه آهن شرق از شروع به کار سبک سازی ترانشه ایستگاه عشق آباد به غنی آباد به منظور ایمن سازی خطوط ریلی و سیر ایمن قطارهای عبوری در مسیر طبس – تربت حیدریه و بالعکس خبر داد .

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی حکامی قاسمی سرپرست راه آهن شرق گفت: سبک سازی ترانشه ایستگاه عشق آباد به غنی آباد به منظور ایمن سازی خطوط و سیر ایمن قطارهای عبوری در مسیر طبس – تربت حیدریه و بالعکس آغاز شده است.

سرپرست راه آهن شرق خاطر نشان کرد: این ترانشه در کیلومتر ۴۲۷ ( بلاک عشق اباد – غنی آباد) واقع شده است که با عملیات فوق، خطر سقوط سنگ و ترانشه، رفع می شود.

وی در تشریح اهمیت موضوع گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی و اثرات آن بر نوع سنگ های منطقه تاکنون موضوع بصورت پایش روزانه و لق گیری و زوال ریزی های جزئی انجام می شده و به صورت معمول امکان سقوط این نوع سنگ ها موقع عبور قطار و ایجاد ارتعاش ناشی از حرکت قطار وجود داشته است.

حکامی قاسمی ادامه داد: از آنجایی که این امر باعث بروز سوانح احتمالی می شود، شناسایی و برنامه ریزی جهت رفع نقاط حادثه خیز از جمله مواردی است که این اداره کل در برنامه های خود قرار داده تا سفری ایمن برای مسافرین و قطارهای عبوری را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر ریلی جندق_طبس_تربت حیدریه یکی از خطوط پر تردد در راه آهن کشور است، افزود: ایمن سازی این محور باتوجه به پر تغییرترین شرایط ذکر شده و به دلیل این که سالانه حجم بالایی از بار و مسافر در این محور جابجا می شود از اولویت های این اداره کل بوده که هم اکنون در حال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.