| کد خبر: 146403 |

در تازه‌ترین شماره هفته‌نامه حمل‌ونقل می‌خوانید؛

◄ از «شانس دوباره برای تهران» تا «جای خالی دیپلماسی دریایی»

در بخشی از سرمقاله این شماره جعفر ربیعی در مطلبی با عنوان «مدیریت جدید تهران و مواجهه با انبوهی» نوشته است: «رای مردم تهران به انتخاب کامل یک فهرست، بی‌هیچ تردیدی نشان‌دهنده توقع مردم تهران برای تغییر در برنامه‌های مدیریت شهری تهران است

تین نیوز

شماره 129 هفته‌نامه حمل‌ونقل در حالی منتشر شده که «شانس دوباره برای تهران» را به عنوان تیتریک خود انتخاب کرده است. همچنین مباحث دیگری همچون چالش‌های بخش خودروسازی، اهمیت دیپلماسی اقتصادی، پیش‌نیازهای افزایش صادرات و ... از جمله موضوعاتی است که در این شماره مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخشی از سرمقاله این شماره جعفر ربیعی در مطلبی با عنوان «مدیریت جدید تهران و مواجهه با انبوهی» نوشته است: «رای مردم تهران به انتخاب کامل یک فهرست، بی‌هیچ تردیدی نشان‌دهنده توقع مردم تهران برای تغییر در برنامه‌های مدیریت شهری تهران است. البته حتما مردم خدمات قالیباف و همکاران او را در شهر تهران دیده‌اند و منصفانه نیست اگر همه عملکرد او را به دیده بد بنگریم، اما آنچه از رای مردم تهران به وضوح برمی‌آید، نارضایتی نسبی آنها از عملکرد مدیریت شهری قبلی تهران، اعم از شورا و شهرداری است.»

آذر منصوری نیز در بخشی از یادداشت خود آورده است: «چهار سال پیش رو، بهترین و تنها فرصتی است که دولت دوازدهم با تیم  خود می‌تواند وعده‌هایی را محقق کند که در بزنگاه انتخابات موجب اقبال مجدد مردم به این دولت شده بود. این‌که پیگیری مطالبات به شعارهایی که در زمان انتخابات وعده داده شده بود ارجاع داده شود، امری طبیعی و در واقع محتمل بود و قاعدتا با توجه به شعار«به عقب باز نمی‌گردیم»، انتظار از دولت دوازدهم این است که نه‌تنها مسیری که در چهارسال گذشته طی شد ادامه پیدا کند، بلکه دولت بتواند در چهار سال پیش رو با توجه به افزایش آرای آقای دکتر روحانی در دور دوم نسبت به دور اول، با نقدهای کمتر و شتاب بیش‌تری برنامه‌های توسعه ای را محقق کند.»

اما گفت‌و‌گو با داود میرخانی رشتی، مدیرعامل ایران خودرو در دهه 60 یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این شماره است که در آن میرخانی چالش‌های فراروی صنعت خودروسازی را بررسی کرده است. او سیاست‌گذاری دولت نهم و دهم در حوزه خودرو را بدترین عامل آسیب‌زای صنعت خودرو دانسته است. همچنین مسعود پل‌مه دبیرانجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفتگویی تفصیلی چالش‌ها و آسیب‌های دیپلماسی اقتصادی را واکاوی کرده است. پل‌مه در این گفتگو نگرانی بخش خصوصی از عدم ثبات در بخش مدیریتی را مطرح و بر ضرورت هماهنگی بیشتر میان وزارت امور خارجه و بخش خصوصی تاکید کرده است.

گزارشی با عنوان «پس‌زدگی پس از تحریم» نیز در این شماره منتشر شده که به بررسی چرایی حضورنداشتن خارجی‌ها در صنعت خودرو ایران پرداخته است.

صفحه شهری این شماره هفته‌نامه حمل‌ونقل نیز به بررسی انتصاب‌های محمدعلی نجفی پرداخته و نشان داده که این انتخاب‌ها در شرایط فعلی انتخاب‌های مناسب و امیدوار‌کننده‌ای هستند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.