| کد خبر: 269289 |

در ۱۱ ماهه گذشته محقق شد؛

◄ جابجایی ۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از ۷ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز، مهدی علیزاده با بیان اینکه جابجایی کالا توسط این ناوگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان سیمان کیسه ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله ای، سنگ سنگبری و خاک معدنی بوده است.

وی با بیان اینکه برای جابجایی کالاها بیش از ۳۸۷ هزار برگ بارنامه طی ۱۱ ماه امسال در استان صادر شده است، افزود: در بخش صدور بارنامه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می دهد.

علیزاده گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل و نقل کالا در استان فعال است.

وی تصریح کرد: ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا با ۵ هزار و ۹۷۳ دستگاه ناوگان باری و ۱۰ هزار و ۲۴۸ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می کنند.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

علیزاده بیان داشت: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محورهای مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه ها است.

علیزاده یادآور شد: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.