| کد خبر: 260152 |

بهره برداری از قطعه سوم «آزادراه شرق» به کاهش ترافیک در اصفهان می‌انجامد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان گفت: کاهش ترافیک در اصفهان به ویژه تردد خودروهای سنگین مستلزم بهره برداری از قطعه سوم آزادراه(کنار گذر) شرق است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان گفت: کاهش ترافیک در اصفهان به ویژه تردد خودروهای سنگین مستلزم بهره برداری از قطعه سوم آزادراه(کنار گذر) شرق است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رسول جهانگیری اظهارداشت: این قطعه (از باغ رضوان تا سه راهی مبارکه) تاکنون افزون بر ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و تکمیل آن به تامین اعتبار لازم نیاز دارد.

وی اضافه کرد: این مسیر برای مسافران و خودروهایی که از مسیر شمال به جنوب اصفهان در حرکتند و نیازی به حضور در مرکز استان ندارند، بهترین مسیر است که کاهش ترافیک و آلودگی هوا را نیز برای کلانشهر اصفهان به همراه خواهد داشت.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

◄ عوارض آزاد راه ها و یک اطلاعیه مهم درباره پلکانی شدن نرخ عوارض

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های اصفهان ادامه داد: بر اساس تصمیم سال ۹۸، بالغ بر ۷۰ درصد هزینه این پروژه بر عهده این سازمان گذاشته شده است که البته با گرانی تجهیزات و مصالح مورد نیاز در این روزها، قیمت تمام شده به شدت افزایش می یابد.

جهانگیری تصریح کرد: احداث جاده به خصوص توسعه مسیرهای ترانزیتی از جمله نیازهای استان اصفهان است که کاهش تصادفات جاده ای و بهبود تردد در شهرها را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، آزادراه کنارگذرشرق اصفهان از آزادراه نطنز - کاشان - اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می شود که قطعه یک و ۲ آن ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

احداث این کنار گذر در کاهش آلاینده ها، تصادف ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار دستگاه تردد خودرو در جاده های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.