| کد خبر: 232313 |

مطالعات تراموای اصفهان در انتظار تصویب شورای عالی ترافیک کشور

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: مطالعات تراموا در شورای عالی ترافیک کشور مراحل تصویب را پشت سر می‌گذارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: مطالعات تراموا در شورای عالی ترافیک کشور مراحل تصویب را پشت سر می‌گذارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مسعود بنده خدا اظهار کرد: مسیرهای حمل و نقل عمومی شهر بر اساس پیک زمان سفر، تقاضا و جذب مسافر از نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده و به نسبت میزان جمعیت، خطوط حمل و نقل انبوه‌بر اولویت‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه تراموا در شهر، افزود: مطالعات تراموا در شورای عالی ترافیک کشور مراحل تصویب را پشت سر می‌گذارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

پروژه تراموای اصفهان منتفی نشده است

تجربیات تراموایی فلورانس در اختیار شهر اصفهان قرار می گیرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان این که ایجاد خط تراموا حدفاصل میدان جمهوری اسلامی تا میدان آزادی در اولویت است، تصریح کرد: شرایط ترافیکی شهرها، مشکلات و مسائل زیست محیطی و نیز هزینه‌های قابل توجه اجرای سیستم‌های ریلی سنگین، استفاده از تراموا را بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل ضروری ساخته است.

وی ادامه داد: سابقه مطالعات تراموا در شهر اصفهان به ۱۶ سال پیش باز می‌گردد و در دوره‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، اما با توجه به این که این پروژه در کشور اجرایی نشده و سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد، اجرایی نشد تا این که در این دوره مدیریت شهری، دغدغه شهرداری عملیاتی کردن آن با رعایت ضوابط لازم و بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل است.

بنده خدا با بیان این که برای اصفهان سه مسیر تراموا پیش بینی شده است، ادامه داد: مبدا هر سه مسیر میدان جمهوری اسلامی است و از این نقطه شهر خطوط تراموا به سمت خیابان امام خمینی، میدان شهدا و میدان آزادی تعریف شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی(ره)، افزود: برای افزایش سرعت حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌ها در خیابان امام خمینی (ره)، حدود ۱۵۰ متر قبل از تقاطع خیابان شریف، اتوبوس‌ها به سمت زیر پل و سپس به تقاطعی که چراغ راهنمایی و رانندگی آن ابتدا برای اتوبوس سبز شده و با فاصله اندکی برای سایر خودروها نیز سبز می‌شود، می‌رسند. هدف از ایجاد خط پرش در خیابان امام خمینی (ره) افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و جلب رضایتمندی شهروندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    جالبه
    يه سري به سايت مپنا بزنيد اينها ادعا ميكنند كه در حال انجام پروژه هستند و در ليست پروژه هاشون آوردند تراموا اصفهان رو https://www.mapnagroup.com/fa/projects/railway/isfahan-tramway
    خواهشا با شركت هايي كه به دروغ اين مالكيت ها رو.زير سوال ميبرند برخورد كنيد! يعني چي؟